חדשות בעולם

דיווח: ביידן אישר את קידום עסקת הנשק עם האמירויות

על פי הדיווח של סוכנות רויטרס, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע לקונגרס על החלטתו להמשיך בקידום עסקת הנשק עם האמירויות, הכוללת מטוסי F-35 ומל"טי תקיפה חמושים

מטוס F-35 (תמונה: שאטרסטוק)מטוס F-35 (תמונה: שאטרסטוק)
אא

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הלילה (רביעי), כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע לקונגרס האמריקני על החלטתו להמשיך בקידומה של עסקת הנשק עם איחוד האמירויות. העסקה, שאושרה על ידי ממשל טראמפ לאחר כינון הנורמליזציה בין האמירויות וישראל, כוללת מכירה של 50 מטוסי F-35, 18 מל"טי תקיפה חמושים וחבילת חימושי אוויר-אוויר ואוויר-קרקע. שוויה מסתכם ב-23.37 מיליארד דולר.

עם כניסתו של ביידן לבית הלבן הקפיא הממשל החדש את העסקה, על מנת לבחון אותה. על פי הדיווח ברויטרס, דובר במחלקת המדינה האמריקנית אמר כי למרות ההחלטה להמשיך בקידום העסקה, יימשך הליך הבדיקה של פרטיה תוך התייעצות עם גורמים אמירתיים רשמיים. לדבריו, הממשלה מצפה ל"דיאלוג טוב ומתמשך" עם איחוד האמירויות. עוד ציין, כי אם יוחלט בסופו של דבר על הוצאתה לפועל של העסקה, מסירתן של המערכות השונות תחל בשנת 2025.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ באופן רשמי כי ישראל אינה מתנגדת למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. כעבור כחודשיים דחה הסנאט האמריקני שתי הצעות החלטה, שנועדו לבלום את העסקה. המתנגדים הביעו חשש, כי היא עלולה להביא לשחיקת היתרון האיכותי הצבאי של ישראל במזרח התיכון ולזליגת טכנולוגיה אמריקנית מתקדמת למדינות יריבות כמו סין. מנגד, בממשל טראמפ אמרו כי העסקה לא תפגע במחויבות האמריקנית לישראל, וכי היא נועדה לסייע לאמירויות להרתיע ולהגן על עצמה מפני האיומים המתגברים מאיראן.

 

תגיות:ארצות הבריתאיחוד האמירויותעסקת נשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה