חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם יתומי צה"ל: "אחי יוני חי בתוכי כל יום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה קיימו מפגש מרגש עם יתומי צה"ל, במהלכו שיתף ראש הממשלה באבלו האישי על נפילת אחיו, סגן-אלוף יוני נתניהו: "ההנצחה האמיתית היא בתוך הלב שלכם"

בית העלמין הצבאי בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית העלמין הצבאי בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, נפגשו אתמול (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו עם יתומי צה"ל, חברי ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

בני הזוג נתניהו התרגשו לשמוע את סיפורי הגבורה המרגשים והכואבים של היתומים על אבותיהם. ראש הממשלה שיתף אותם באבלו האישי על אחיו, סגן-אלוף יוני נתניהו ז"ל, שנפל לפני 45 שנים במבצע לשחרור בני הערובה מאנטבה: "כשקורה הדבר הזה למישהו, אני קורא לזה גדיעת איברים. כאילו כרתו לך יד או רגל, עקרו לך איבר. לכן השאלה הגדולה היא איך חיים אחרי הדבר הזה, איך חיים עם הדבר הזה".

"אני חושב שמה ששרה אמרה כאן זו המסקנה שאני הגעתי אליה. ביאליק כתב שיר: 'היה איש ואיננו'. היה איש ואיננו, מת, פתאום נעלם, הילך על הקרקע ופתאום איננו. התשובה שלי לזה היא שלא, הוא פה בלב".

"מעבר לכל הדברים שאנחנו עושים בחוץ, ההנצחה האמיתית היא בתוך הלב שלכם", הדגיש נתניהו. "מה שאתם יודעים, נצרתם, אספתם, מה שקיבלתם מהמשפחה או מהזיכרון שלכם זה הקיום שקיים אצלכם ותמיד חי בלב".

"אני אומר לכם, זה יחיה בלבכם עד יומכם האחרון. זה לא עוזב וזה לא צריך לעזוב, הפוך – אבא חי בתוככם. ממה שהכרתם או ממה שלמדתם אחר כך מאמא, מהדודים ומהמשפחה. אבא חי בתוככם. אני יכול להגיד לכם, יוני חי בתוכי כל יום, אני מדבר איתו לפעמים. הוא חי בתוכי. זו ההנצחה הכי חזקה שיכולה להיות, וזה ייתן לכם כוח. אבא שלכם חי אצל כל אחד מכם".

רעיית ראש הממשלה הוסיפה: "הדבר הכי חשוב זה להמשיך את הזיכרון של אבא וגם להמשיך לחיות, גם בשביל שהוא ישמח שם למעלה. אני בטוחה שאבא של כולכם רואה אתכם, גאה בכם ושומר עליכם. הוא מאושר כשאתם תהיו מאושרים".

במפגש השתתפו שלו בוטבול בן 17, בנו של רב-סמל מרדכי (מוטי) בוטבול ז"ל; נריה מורנו בן 17, בנו של סגן אלוף עמנואל מורנו ז"ל; אסול נסראלדין בת 16, בתו של רב-סמל לוטפי נסראלדין ז"ל; רותם שריר בת 26, בתו של רב-סרן יובל שריר ז"ל; ליהיא גרינברג בת 22, בתו של סגן-אלוף אמוץ גרינברג ז"ל שנהרג במבצע צוק איתן; יוסיאל כחלון בן 23, בנו של רב-נגד רמי כחלון ז"ל שנהרג במבצע צוק איתן; סתיו הררי בן 26, בנו של סגן-אלוף דב (ברי) הררי ז"ל; נועם אלמליח בן 22, בנו של רב-סמל משה אלמליח ז"ל שנהרג בקרב בציר פילדלפי; ויסאם שיבל בן 27, בנו של סמל-ראשון איברהים שיבל ז"ל. המפגש התקיים בשיתוף ארגון אלמנות ויתומי צה"ל ובהשתתפות יו"ר הארגון תמי שלח, מנכ"ל הארגון יובל ליפקין ונציג הארגון שלומי נחומסון.

      תגיות:יום הזיכרון

      כתבות שאולי פספסת

      הידברות שופס

      מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

      60לרכישה

      מוצרים נוספים

      מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

      המלך דוד - הרב אליהו עמר

      סטרוס נירוסטה זכוכית

      מעמד לבקבוק יין

      אלי לומד על החגים - שבועות

      ספר תורה אשכנזי לילדים

      לכל המוצרים

      *לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה