חדשות בארץ

"פרובוקציה": ח"כ קריב הבריח ספר תורה לרחבת הכותל

חבר הכנסת גלעד קריב חולל מהומה ברחבת הכותל המערבי כשהבריח לתוכה ספר תורה, בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה. סיעת ש"ס: "לקריב וקבוצתו אין שום קשר לכותל המערבי, הם אינם מאמינים בבית המקדש אלא רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם"

  • א' אייר התשפ"א
קריב (צילום: נשות הכותל)קריב (צילום: נשות הכותל)
אא

חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) ניצל הבוקר (שלישי) את חסינותו הפרלמנטרית, והבריח לרחבת הכותל המערבי ספר תורה שהוחבא בתיקו. הבאת ספר התורה לרחבה נעשתה בניגוד לנהלי המקום ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

במפלגות החרדיות גינו את קריב בחריפות. מסיעת ש"ס נמסר, כי "ח"כ גלעד קריב עבר הבוקר על הנחיית היועמ"ש רק בכדי לעורר פרובוקציה בכותל המערבי, מעשה בזוי שראוי לכל גינוי. לקריב וקבוצתו אין שום קשר לכותל המערבי, הם אינם מאמינים בבית המקדש אלא רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם".

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, אמר כי "גלעד קריב הוא פרחח ידוע מאז ומתמיד, ועכשיו מוריד את הכנסת לשאול תחתיות תוך כדי ניצול חסינותו, כדי לפגוע בעם היהודי בכל העולם לדורותיו. אגיש נגדו תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת על המעשה הנורא".

השר יעקב ליצמן אמר: "הפרובוקטור גלעד קריב הוכיח הבוקר את זילות קדשי ישראל בידי הרפורמים והקונסרבטיבים. הגעתו לכותל הבוקר תוך הפרעה לציבור ולתפילה היא בושה וחרפה, ומהווה פגיעה בקדושת המקום". 

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הגיב אף הוא בחריפות: "בזוי ולא ראוי שחבר כנסת מנצל חסינותו לעבור עבירה פלילית ולפגוע ברגשות עם ישראל בראש חודש. בכוונתי לפנות בתלונה ליו"ר הכנסת נגד מעשיו של קריב, ולבקש שיוזהר לבל ימשיך לבצע עבירות פליליות של התססה והמרדה שהחסינות לא מגנה עליהם".

בקרן למורשת הכותל המערבי הביעו צער "על העובדה שחבר הכנסת גלעד קריב ניצל באופן ציני הבוקר את חסינותו שהגיע לכותל המערבי ובידו ספר תורה, אותו הכניס בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה ולנהלי המקום. חבר הכנסת קריב הגיע לרחבת הכותל יחד עם קבוצת נשות הכותל של כ-20 נשים, ולמרות שהוא היה מודע לכך שאירוע זה יפר את הסדר הציבורי במקום הרגיש ביותר והדבר מנוגד לנהלים בכותל המערבי ואף נמסר לו מכתב מטעם משרד המשפטים המצביע על התנהגותו האסורה, הוא התעלם ממנו למרבה הצער והמשיך בפרובוקציה".

"בצעד זה, החזיר חבר הכנסת את המהומות שהיו בכותל בעבר ושקטו בשנה האחרונה בזכות מאמצי הקרן למורשת הכותל המערבי לייצר אחדות ברחבת הכותל המערבי בכלל ובתפילות ראש חודש בפרט. קבוצת נשות הכותל עשו אף הן פרובוקציה וחילול קדושת המקום בהצטרפותן לחבר הכנסת ברחבה העליונה, תוך התגרות בקהל המתפללים והמתפללות בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה ונהלי המקום ברחבת הכותל המערבי".

"הערב ירכין עם ישראל ראש מול אבני הכותל לזכרם של חללי מערכות ישראל, וחבל שדווקא ביום הזה מעורר חבר הכנסת קריב פרובוקציות מיותרות, מפר את הנחיות המדינה וגורם להפרת הסדר. הקרן למורשת הכותל המערבי קוראת להסיר את המחלוקות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום כמאחד".

תגיות:ספר תורהמשה גפניש"סהכותל המערביגלעד קריב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה