חדשות בעולם

שר החוץ האיראני: "הפעולה בנתנז – הימור גרוע של ישראל"

במסיבת עיתונאים בטהראן, אמר שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף כי ישראל "לקחה הימור גרוע מאוד" כשחשבה כי החבלה באתר להעשרת אורניום בנתנז תחליש את מעמדה של ארצו בשיחות הגרעין עם המעצמות: "בעתיד הקרוב יותקנו צנטריפוגות מתקדמות יותר במתקן בנתנז"

זריף (צילום: שאטרסטוק)זריף (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, שב ותקף הבוקר (שלישי) את ישראל, והאשים אותה בחבלה במתקן להעשרת אורניום בנתנז. במסיבת עיתונאים שקיים בטהראן עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, אמר זריף כי "ישראל לקחה הימור גרוע מאוד" כשחשבה כי הפגיעה באתר תחליש את מעמדה של איראן בשיחות הגרעין שהיא מנהלת עם המעצמות בווינה: "להיפך, מעמדנו רק יתחזק"

"ארצות הברית יודעת שסנקציות או פעולות חבלה לא יקנו לה יתרון במשא ומתן", הוסיף זריף. "אני מבטיח לכם, שבעתיד הקרוב יותקנו צנטריפוגות מתקדמות יותר להעשרת אורניום במתקן בנתנז".

ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה, כי התקלה שאירעה לרשת החשמל בנתנז נגרמה כתוצאה ממטען חבלה שהוברח לתוך האתר והופעל לאחר מכן מרחוק. גורם מודיעיני מסר לעיתון האמריקני, כי המטען גרם נזק כבד למערכות החשמל המרכזיות במתקן וגם למערכות הגיבוי. אתמול דיווח העיתון כי ישראל מעורבת בפעולת החבלה. גורמי מודיעין אמריקניים וישראליים העריכו, כי לאיראן יידרשו לפחות תשעה חודשים לתיקון הנזק עד שתוכל לחדש את העשרת האורניום באתר התת-קרקעי.

התקלה באתר בנתנז אירעה יממה לאחר שנשיא איראן חסן רוחאני הודיע על התחלת הזרמת גז לכ-200 צנטריפוגות מתקדמות מדגם IR-6 ו-IR-5 הנמצאות במקום. מדובר בהפרה נוספת של הסכם הגרעין מ-2015, המתיר לאיראן לאגור אורניום שהועשר באמצעות צנטריפוגות מדגם IR-1 בלבד. הפעלת הצנטריפוגות המתקדמות, שנעשתה בהוראתו של רוחאני, מגיעה על רקע חידושן בשבוע שעבר של השיחות בין איראן והמעצמות שנועדו להחזיר את וושינגטון וטהראן להסכם הגרעין.

תגיות:איראןהסכם הגרעיןישראלמוחמד ג'וואד זריףנתנז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה