חדשות בארץ

התרגשות עצומה: יהונתן פולארד הכניס ספר תורה לקבר יוסף

פולארד כתב את ספר התורה באמצעות שליח לפני 12 שנים, וייעד אותו עבור קבר יוסף: "מרגיש חיבור אישי למקום הזה, ליוסף הצדיק ולכל מה שעבר עליו"

  • א' אייר התשפ"א
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

יהונתן פולארד נכנס הלילה (שני) לקבר יוסף שבשומרון. מלווה ברעייתו אסתר, הוא הגיע אל המקום כשבידיו ספר תורה שכתב באמצעות שליח לפני 12 שנים, בהיותו בכלא האמריקני, וייעד אותו עבור קבר יוסף.

בהכנסת ספר התורה השתתפו: רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, שאביו הרב מרדכי אליהו זצוק"ל ליווה את פולארד במשך שנים; רב השומרון, הרב אליקים לבנון; ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וסגנו, דוידי בן ציון; ופעילים רבים, שנאבקו במהלך השנים למען שחרורו של פולארד.

במהלך האירוע נשא פולארד דברים נרגשים: "אני מרגיש חיבור אישי למקום הזה, ליוסף הצדיק שקבור בו ולכל מה שעבר עליו. אני מביא את ספר התורה הזה לקבר יוסף, ספר תורה שנכתב מהכלא במיוחד עבור קבר יוסף. כך, בדרך זו, אם לא ניתן בצורה פיזית, אז נדרוש את כל האדמה שלנו בצורה רוחנית ומנטלית".

"כשהייתי בכלא, הסוהרים נהנו להשפיל אותי כשהיו שואלים אותי אם אני חושב שאי פעם אגיע הביתה, ותמיד עניתי באותה דרך: הייתי שואל, האם אתה מאמין באלוקים? ורובם היו אומרים כן. אז הייתי שואל: האם אתה חושב שאלוקים יכול לחולל ניסים? והם היו אומרים: ברור. ובכן, הנה אנחנו כאן".

"בספר התורה הזה נשתמש לא רק אנחנו אלא גם הדורות הבאים שלנו", הוסיף פולארד. "לכן, על כולנו לתת את אותה ההבטחה לספר התורה. אנחנו מבטיחים להביא את ספר התורה הזה באופן קבוע לקבר יוסף, ולראות שמשתמשים בו בכל יום ויום, ושאנשי עמנו משתמשים בו בכבוד בארצנו המובטחת״.

ראש מועצת שומרון אמר: "כמו יוסף הצדיק, גם אחינו יהונתן היה בבור, כי הוא עמד על הערכים שלו. כמו יוסף הצדיק, אחינו יהונתן שוחרר. כמו יוסף הצדיק, ערכיך מובילים את עם ישראל. ההגעה שלך לכאן, להכנסת ספר התורה, היא גם אמירה שלנו, מחויבות שלנו כלפי יוסף הצדיק, שגם צריך לצאת משביו, להחזיר את השליטה כאן ואת דגל ישראל להתנופף מעל הקבר".

"במעשיו הציל פולארד את עם ישראל ושילם על כך מחיר אישי כבד מאוד", הוסיף דגן. "אנחנו מעריכים מאוד ומוקירים מאוד את פועלו של פולארד ושל רעייתו אסתר למען עם ישראל. הרגשנו באירוע הזדהות עמוקה מאוד בין שני ענקים – יוסף הצדיק ויהונתן פולארד, שהיו בבית האסורים ונשכחו על ידי אחיהם. כל מה שנאמר וכל מה שנעשה עבורו הוא כאין וכאפס לעומת המחיר שהוא שילם עבור עם ישראל כולו".

תגיות:ספר תורהקבר יוסףיהונתן פולארדיוסי דגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה