חדשות בארץ

גנץ: תקציב לחיסונים – רק לאחר מינוי שר משפטים; אדלשטיין: "פשע"

לאחר ששר הביטחון בני גנץ התנה את אישור התקציב להמשך רכש החיסונים במינוי שר משפטים קבוע, תקפו בליכוד וקראו לו "להתעשת ולא להמשיך לסכן את חייהם ובריאותם של אזרחי ישראל". בלשכת גנץ הגיבו: "הגיע הזמן שנתניהו ילך הביתה"

נתניהו וגנץ (צילום: טל שחר, פול)נתניהו וגנץ (צילום: טל שחר, פול)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף הערב (שני) בחריפות את שר הביטחון בני גנץ, וזאת בעקבות סירובו לכנס את הממשלה לצורך אישור תקציב להמשך רכש החיסונים: "גנץ מבצע פשע בבריאות אזרחי ישראל", מסר בהודעה מטעמו.

"השר גנץ מעמיד בסכנה את יכולתה של ישראל לקבל חיסונים החיוניים להמשך תפקוד המשק", הוסיף אדלשטיין. "הסירוב התמוה לרכש החיסונים נמשך גם לאחר שגנץ ואנשיו קיבלו את כל ההסברים לשאלותיהם מאנשי המקצוע של משרד הבריאות. מסתבר שהיה זה משחק מכור ציני ובזבוז זמן יקר של אזרחי ישראל. לא הייתה לו כוונה לאפשר את רכש החיסונים, וכל היתר היה תירוצים. ההשלכות החמורות לבריאות ולכלכלה של אי רכישת החיסונים יהיו על ידיו".

הודעתו של אדלשטיין באה לאחר שפגישה שקיימו מוקדם יותר שר האוצר ישראל כ"ץ ואנשי משרדו עם נציגים מטעמו של גנץ הסתיימה ללא תוצאות, וגנץ הבהיר כי יסכים לאשר את התקציב הנדרש רק לאחר מינוי שר משפטים קבוע. בליכוד תקפו כי "גנץ רוצה להחזיר אותנו לסגרים בגלל שהוא דורש 'מינוי תמורת חיסונים'. אנו קוראים לגנץ להתעשת ולא להמשיך לסכן את חייהם ובריאותם של אזרחי ישראל".

בלשכת שר הביטחון הגיבו: "הודענו ללשכת ראש הממשלה, כי לאחר שיחות מקצועיות עם משרדי האוצר והבריאות, השתכנענו שיש להסכים לתוספת תקציבית עבור חיסונים בלבד, וזאת לאחר מינוי שר משפטים קבוע. כל אזרח בישראל צריך לשאול את עצמו: מדוע ראש ממשלה נאשם בפלילים מסרב למנות שר משפטים, גם במחיר של 'חזרה לסגרים' לשיטתו? והתשובה היחידה היא שהוא שם את המשפט מעל צורכי המדינה, והגיע הזמן שילך הביתה".

תגיות:חיסוןבני גנץיולי אדלשטייןנגיף הקורונהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה