חדשות בארץ

השב"כ והמוסד חשפו: כך מנסה המודיעין האיראני לחטוף ישראלים בחו"ל

השב"כ והמוסד חשפו, כי גורמי מודיעין איראניים משתמשים ברשתות החברתיות כדי לנסות למשוך ישראלים להגיע לפגישות בחו"ל, על מנת לפגוע בהם או לחטוף אותם: "דפוס פעולה מוכר, שבוצע בעבר על ידי איראן מול מתנגדי משטר באירופה"

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

שירות הביטחון הכללי והמוסד התירו היום (שני) לפרסום, כי חשפו שיטת פעולה של גורמי מודיעין איראניים, באמצעותה הם מנסים לפתות ישראלים לצאת למדינות שונות בחו"ל ולהיפגש עמם, כדי לפגוע בהם או לחטוף אותם. השיטה מבוססת על שימוש בפרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות, ויצירת קשר עם ישראלים הנמצאים בקשרים עסקיים עם גורמים שונים בעולם ונוהגים לצאת לחו"ל.

השיטה פעלה באופן הבא: הגורמים האיראניים פתחו ברשת החברתית אינסטגרם פרופילים פיקטיביים, בהם זיהו עצמם כמי שלכאורה עוסקים בתחומי העסקים והתיירות. פרופילים אלו יצרו קשרים עם אזרחים ישראליים, תיאמו עמם מפגשים בחו"ל וניסו "למשוך" אותם למפגשים בתואנות עסקיות או אחרות.

"פעילות מסוג זה מתבצעת במגוון מדינות אשר מקיימות קשרים עם ישראל ועם ישראלים, ובכלל זה מדינות ערב, טורקיה, מדינות המפרץ, קווקז, אפריקה ואירופה", נמסר בהודעה מטעם השב"כ. "מדובר בדפוס פעולה מוכר ודומה לזה אשר בוצע בעבר על ידי איראן מול מתנגדי משטר באירופה. עתה פועלת איראן באופן דומה מול אזרחים ישראלים, המבקשים לפתח קשרים עסקיים לגיטימיים בחו"ל במדינות שצוינו".

"קיים חשש ממשי, כי פעילות זו של גורמים איראניים תוביל לנסיונות פגיעה בישראלים או חטיפתם באותן מדינות בהן פועלים האיראנים", נאמר עוד בהודעה. בעקבות החשיפה, קראו גורמי הביטחון לאזרחים ישראלים המקיימים קשרים עסקיים בחו"ל לגלות מודעות וערנות ביחס לפניות אליהם ברשתות החברתיות מפרופילים שאינם מזוהים על ידם, ולהימנע מיצירת קשרים עימם.

תגיות:איראןשב"כהמוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה