חדשות בריאות

משרד הבריאות: 137 נדבקים חדשים אתמול, שיעור החיוביים ירד ל-0.4%

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הקשים ירד ל-253, ביניהם 133 מונשמים. שר האוצר ישראל כ"ץ ואנשי משרדו ייפגשו עם נציגיו של שר הביטחון בני גנץ, בניסיון להגיע להסכמות שיאפשרו את אישור התקציב להמשך רכש החיסונים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 10:49)

נמשכת המגמה המעודדת של דעיכת מגפת הקורונה בישראל. משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 137 נדבקים חדשים בנגיף. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-37,889, ושיעור הבדיקות החיוביות ירד לשפל של 0.4%. במקדם ההדבקה נרשמה עלייה קלה ל-0.74.

מספר החולים הפעילים ממשיך לרדת, ועומד על 3,484. מספר המאושפזים בבתי החולים ירד ל-397, וירידה נרשמה גם במספר החולים הקשים שעומד כעת על 253. 133 חולים מחוברים למכונות הנשמה. אתמול נפטרו ארבעה בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומספר הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-6,299.

כ-5.32 מיליון בני אדם, המהווים כ-57.2% מהאוכלוסייה, קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה. למעלה מ-4.9 מיליון איש – כ-53% מהאוכלוסייה – קיבלו כבר את שתי המנות.

שר האוצר ישראל כ"ץ ואנשי המקצוע במשרדו צפויים להיפגש במהלך היום עם נציגיו של שר הביטחון בני גנץ, בניסיון להגיע להסכמות שיאפשרו את אישור התקציב להמשך רכש החיסונים. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הזהיר הבוקר כי "אם המצב לא ייפתר – בשלב מסוים נגיע לשוקת שבורה".

"כל העולם נוהר אחרי החיסונים, אחרי חברות החיסונים", אמר לוי בריאיון לגלי צה"ל. "מי שמזמין קודם הוא גם זה שיקבל קודם. כך הגענו למצב שהגענו, כשאת העסקאות האלה התחלנו לעשות עוד במחצית 2020 כשבאופק לא נראתה חברה שתשיג את האישורים ותצליח לפתח חיסון בקצב שרצינו. גם כעת אנחנו משתוקקים להבטיח את מקומנו בתור העולמי, כדי שכאשר יגיע מחזור החיסון הבא לא נצטרך להתעכב ונחסן את הציבור כדי לשמור על החיסוניות והמוגנות אליהן הגענו".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה