חדשות בעולם

שר החוץ האיראני: "ננקום בציונים"

גורמי מודיעין אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי התקלה במתקן הגרעין בנתנז נגרמה כתוצאה מפעולת חבלה מכוונת בה מעורבת ישראל, וכי לאיראן יידרשו לפחות תשעה חודשים כדי לחדש את העשרת האורניום באתר

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 8:59)

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, האשים הבוקר (שני) את ישראל כי היא העומדת מאחורי הפגיעה במתקן להעשרת אורניום בנתנז. "הציונים רוצים לנקום על הצלחת הדרך להסרת הסנקציות המדכאות", אמר בנאום בפרלמנט האיראני, "אך אנחנו לא נאפשר זאת וננקום בציונים על פעולות אלה".

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח הלילה, כי התקלה ברשת החשמל במתקן נגרמה כתוצאה מפעולת חבלה מכוונת בה מעורבת ישראל. על פי הדיווח, המסתמך על גורמי מודיעין אמריקניים וישראליים, פיצוץ גדול הרס את המערכת שמספקת חשמל לצנטריפוגות המעשירות אורניום. גורמי המודיעין העריכו, כי לאיראן יידרשו תשעה חודשים לפחות לתיקון הנזק עד שתוכל לחדש את העשרת האורניום באתר התת-קרקעי.

ראש סוכנות הגרעין האיראנית, עלי אכבר סאלחי, אמר אתמול כי התקלה שהתרחשה בשעות הבוקר במתקן הגרעין הייתה "פעולת טרור". לדבריו, ארצו שומרת לעצמה את הזכות להגיב נגד העומדים מאחורי הפעולה.

סאלחי הצהיר, כי פעולת החבלה "מוכיחה את כישלונם של מתנגדי ההתקדמות הגרעינית באיראן למנוע את התפתחותה הגדולה של תעשיית הגרעין". הוא הוסיף, כי "הרפובליקה האסלאמית האיראנית מגנה את הצעד הכושל, ומדגישה את הצורך של הקהילה הבינלאומית והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להתמודד מול טרור גרעיני זה".

התקלה במתקן בנתנז אירעה יממה לאחר שנשיא איראן חסן רוחאני הודיע על התחלת הזרמת גז לכ-200 צנטריפוגות מתקדמות מדגם IR-6 ו-IR-5 הנמצאות במקום. מדובר בהפרה נוספת של הסכם הגרעין, המתיר לאיראן לאגור אורניום שהועשר באמצעות צנטריפוגות מדגם IR-1 בלבד. הפעלת הצנטריפוגות המתקדמות, שנעשתה בהוראתו של רוחאני, מגיעה על רקע חידוש השיחות בווינה בין איראן והמעצמות בשבוע שעבר. השיחות נועדו להחזיר את ארצות הברית ואיראן להסכם הגרעין, שנחתם בקיץ 2015.

בנאום לרגל היום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית, ששודר בטלוויזיה הממלכתית של איראן, ציין רוחאני כי ארצו החלה גם בניסויים על צנטריפוגות מתקדמות נוספות מסוג IR-9. הוא טען, כי כל פעולותיה הגרעיניות של איראן נועדו למטרות אזרחיות בלבד ולא למטרות צבאיות.

תגיות:איראןישראלאורניוםנתנז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה