חדשות בארץ

"זמנים היסטוריים": משלחת מהשומרון סיכמה על שיתוף פעולה עם סודאן

משלחת מהשומרון בראשות ראש המועצה האזורית יוסי דגן נפגשה עם אנשי עסקים וגורמים רשמיים בכירים בממשל הסודאני, וסיכמה איתם על שיתופי פעולה במגוון תחומים. דגן: "התוכניות המשותפות יכולות לשנות מציאות"

דגן וא-שייח’ (קרדיט: מועצה אזורית שומרון)דגן וא-שייח’ (קרדיט: מועצה אזורית שומרון)
אא

מספר ימים לאחר שממשלת סודאן החליטה לבטל את חוק החרם על ישראל, נפגשה אמש (מוצאי שבת) משלחת מהשומרון עם אנשי עסקים וגורמים בכירים בממשל הסודאני. הפגישה נערכה בהובלת ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, והיא לא התקיימה בסודאן אלא על אדמתה של מדינה ערבית אחרת.

בנוסף לדגן, נכחו בפגישות מהצד הישראלי מנכ''ל מועצת שומרון אמיתי רויטמן והיועץ הכלכלי של המועצה יוסי דרדינגר, מנכ"ל החברה לפיתוח השומרון רובי טלמן, ויו"ר נתיבי ישראל ויו"ר המועצה לתרבות ואומנות יגאל עמדי. המשלחת הסודאנית כללה, בין היתר, את עומר א-שייח', ראש הצוות לקידום הסכמי שלום בממשל הסודאני.

בסיכום המפגש, הוחלט על שיתוף פעולה ועל הקמת צוות עבודה משותף במטרה לייצר פרוייקטים כלכליים בתחומי החקלאות, התשתיות, הרפואה והקהילה.

ראש מועצת שומרון הסביר לחברי המשלחת הסודאנית על חשיבותו של השומרון. הוא סיפר כי אזור זה מהווה כ-12% משטח מדינת ישראל, וכן את אחד הצמתים המוניציפאליים והעסקיים החשובים בה. הוא הציג בפני בני שיחו את מודל השלום דרך הכלכלה והדו-קיום שבא לידי ביטוי בפעילות הכלכלית באזורי התעשייה בשומרון, בהם עובדים כ-15 אלף איש, מחציתם ערבים מהרשות הפלסטינית ומחציתם ישראלים. הוא ציין, כי מפעלים אלו מייצאים לרחבי העולם סחורות בשווי של מאות מיליוני שקלים.

"אנחנו חיים בזמנים היסטוריים", אמר דגן. "המפגש הזה וההיכרות הזו, ובעיקר התוכניות המשותפות לעבודה כלכלית משותפת בין השומרון וכלל מדינת ישראל לבין סודאן, יכולים לשנות מציאות. אני מאמין שביחד נייצר שיתופי פעולה כלכליים אדירים, ובעיקר נעשה את הסבא המשותף שלנו אברהם-אבראהים שמח, כי אין שמחה גדולה יותר לסבא כשהנכדים שלו, בני הדודים, יכולים לשתף פעולה ולעזור אחד לשני".

"אני מודה לבורא עולם שמכוון את בניו לשיתוף פעולה על בסיס של כבוד הדדי איש לרעהו", הוסיף דגן. "אני מבקש להודות לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, לממשלה הסודאנית ולעומד בראשה, שבחוכמתם תורמים לחיבור בין העמים ולחיזוק הכלכלה בין המדינות".

הבכיר הסודאני שיבח את דגן על פעילותו: "התרשמנו מאוד ממה שהוא עושה מהאהבה שלו לשלום, ואנחנו מצפים לפגוש אותו בקרוב בחרטום. זהו יום מיוחד. אנחנו חושבים שזהו צעד ראשון חשוב, בכדי לתמוך בשלום ולחבר בין העמים. לכן אנחנו עובדים כאן יחד, ואנחנו מאוד שמחים בהגעתך לכאן מפני שיהיו הרבה שיתופי פעולה כלכליים, חקלאיים ועוד כדי לתמוך בשלום ובקשר בין העמים".

יו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי אמר: "אני שמח להיות שותף בהתנעה של תהליך ובהתנעת שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לבין סודאן, לחלוק ידע ולפעול ביחד. זהו רגע חשוב ומיוחד".

בסיום המפגש העניק דגן לא-שייח' חנוכייה ועליה הכיתוב 'שומרון': "החנוכייה מסמלת אצלנו את הניצחון של הרוח, וגם כאן בשיתוף הפעולה הזה יש רוח גדולה של רצון טוב ושל גבורה", הצהיר.

תגיות:סודאןיוסי דגןהשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה