חדשות בארץ

הרמטכ"ל: פעולות צה"ל במזרח התיכון אינן נסתרות מעיני האויבים

בטקס "דגלון לנופל", שנערך בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל, אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי אויבי ישראל צופים ביכולותיה ושוקלים את צעדיהם בזהירות: "אנחנו עומדים על המשמר"

כוכבי בטקס, היום (צילום: דובר צה"ל)כוכבי בטקס, היום (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר היום (ראשון) כי "פעולות צה"ל ברחבי המזרח התיכון אינן נסתרות מעיני האויבים. הם צופים בנו, רואים את היכולות ושוקלים את צעדיהם בזהירות". כוכבי, שהשתתף בטקס "דגלון לנופל" בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, הוסיף: "אנו עומדים על המשמר עם כושר התקפי מתוגבר, שבכל רגע מוכן להפוך מתרגיל למבצע אמת".

כוכבי ציין עוד, כי "בזכות פעולות מורכבות ומתוחכמות – השנה החולפת הייתה אחת השנים הבטוחות ביותר שידעו אזרחי מדינת ישראל. נמשיך לפעול בעוצמה ובשיקול דעת, בנחישות ובאחריות, כל זאת על מנת להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ועל מנת שלא יתווסף שם נוסף לאבני ההיכל".

לקראת יום הזיכרון, עדכן שלשום משרד הביטחון כי מספרם של חללי מערכות ישראל משנת 1860 עומד על 23,928. בשנה שחלפה מיום הזיכרון תש"פ נוספו 43 חללים למניין הנופלים ועוד 69 נכים שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל.

על פי ההנחיות, שפורסמו על ידי אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, ביום הזיכרון – שיצוין ביום רביעי – תתאפשר הגעה של המשפחות השכולות בלבד לבתי העלמין הצבאיים. הציבור יתבקש לכבד את המשפחות, לאפשר להן להגיע לבתי העלמין ולהתייחד עם זכר יקיריהן תוך שמירה על בריאותן. את המשפחות השכולות יקבלו נציגי אגף משפחות, הנצחה ומורשת, וחיילי צה"ל יניחו דגלונים, זרי פרחים ונרות נשמה על קברי החללים. הציבור הרחב מוזמן לפקוד את בתי העלמין ולחלוק כבוד לנופלים עד יום שלישי, ערב יום הזיכרון. עובדי משרד הביטחון וחיילי צה"ל יקבלו את פני המגיעים ויחלקו להם מים ופרחים.

טקסי ערב יום הזיכרון ייערכו בנוכחות קהל, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולכללי התו הירוק ומתווה התרבות. בטקס הממלכתי ברחבת הכותל המערבי, שיחל בשעה 20:00 במעמד הנשיא ראובן ריבלין והרמטכ"ל כוכבי, ישתתפו עד 500 איש. ביום הזיכרון יתקיימו בשעה 11:00 טקסים ממלכתיים ב-52 בתי העלמין הצבאיים ובאתרי ההנצחה ברחבי הארץ. בטקס שייערך במעמד הנשיא ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו בהיכל הזיכרון שבהר הרצל, ישתתפו עד 250 איש.

אריה מועלם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אמר: "גם השנה אנחנו מציינים את יום הזיכרון בצל הקורונה, לאחר שבשנה שעברה, לראשונה בהיסטוריה, בתי העלמין היו סגורים. ההיערכות ליום הזיכרון נעשתה תוך איזון בין התחשבות ברגשות ציבור המשפחות השכולות ושמירה על הנחיות הקורונה. עם ישראל כולו מתאחד ביום הזיכרון סביב זכר הנופלים, ועבור המשפחות השכולות העלייה לקברי יקיריהן ביום זה היא משמעותית במיוחד".

בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני, יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה במהלך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה וביום העצמאות, החל מיום שלישי בשעה 19:00.

פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידות להתבצע בחצות הלילה שבין חמישי לשישי, בכפוף להערכת המצב ובהתאם לשעות הפתיחה בשגרה. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

תגיות:יום הזיכרוןאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה