חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם בנט: "אווירה חיובית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, במעונו הרשמי בירושלים. קודם לכן נפגש נתניהו עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'. בנט: "מתחייב לעשות הכל כדי לחלץ את ישראל מהכאוס"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 23:05)

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הגיע הערב (חמישי) לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו הרשמי ברחוב בלפור בירושלים, וזאת במסגרת מאמציו של נתניהו להרכיב ממשלה. בסיום הפגישה, שנמשכה למעלה משעתיים, הוציאו הליכוד וימינה הודעה משותפת, לפיה "פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט הסתיימה כעת. הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית. סוכם כי ייפגשו שוב".

בטרם נכנס לפגישה עם נתניהו, אמר בנט לכתבים: "מאז הבחירות פונים אליי אינספור ישראלים בבקשות, ממש תחינה, להוציא את מדינת ישראל מהכאוס המתמשך. אני מגיע לכאן עם הרבה רצון טוב ומתחייב לעשות הכל, כל שאני יכול, כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהקים ממשלה טובה ויציבה למדינת ישראל. זה הזמן לאחריות לאומית".

במהלך המשא ומתן, יו"ר ימינה צפוי לדרוש תג מחיר גבוה עבור הצטרפותו לממשלה בראשות נתניהו, אלא שגם אם יושגו הסכמות – נתניהו יזכה לתמיכה של 59 חברי כנסת בלבד. האפשרויות העומדות לרשות ראש הממשלה הן הקמת ממשלת מיעוט שתסתמך על הימנעות של רע"מ, או צירוף עריקים מתקווה חדשה – אפשרויות שבשלב זה מסתמנות כקלושות.

מוקדם יותר הערב, נועד נתניהו במשך כשעתיים עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'. בתום הפגישה נמסר מלשכתו של סמוטריץ' כי "ראש הממשלה וסמוטריץ' סיכמו שיש לעשות כל מאמץ לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי ולא ללכת לממשלת שמאל, ובכך להביא עוד שותפים לממשלת ימין". בליכוד הגיבו לאחר מכן כי "ההודעה מטעם סמוטריץ' אינה תואמת את המציאות. זה הזמן לעבודה משותפת, ולא לפרסומים שאינם תורמים למאמץ המשותף שאנחנו עושים".

לפני הפגישה, חזר סמוטריץ' על סירובו להקמת ממשלה שתישען באופן כל שהוא על רע"מ: "אני לא מחויב לביבי, אני מחויב לימין, ולכן סירבתי לחתום על מכתב הנאמנות", אמר. "אני נאמן לערכים שלי ולדרך שלי, לממשלת ימין בראשות נתניהו – אמרתי את זה שוב ושוב. לא אשב בתמיכה של עבאס, לא מבפנים ולא מבחוץ".

תגיות:נפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'בחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה