חדשות בריאות

נתוני הקורונה: פחות מ-300 חולים קשים, שיעור החיוביים 0.5%

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 290 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. קבינט הקורונה יאשר הקלות נוספות במערכת החינוך, שיכללו את ביטול הקפסולות בכיתות ד'

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) על המשך מגמת הירידה בתחלואת הקורונה. אתמול אובחנו 274 נדבקים חדשים בנגיף. מתוך כ-54 אלף בדיקות שפוענחו, הסתכם שיעור החיוביים ב-0.5%. במקדם ההדבקה נרשמה ירידה – מ-0.79 ל-0.76.

(משרד הבריאות)(משרד הבריאות)

4,771 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, ביניהם 451 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים ירד מתחת לרף ה-300, ועומד כעת על 290, מתוכם 153 מונשמים. אתמול נפטרו שישה חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,270.

5,295,082 בני אדם – 56.94% מהאוכלוסייה – קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה. 4,894,124 איש, המהווים 52.63% מהאוכלוסייה, קיבלו כבר את שתי המנות.

בעקבות הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה, יביא היום שר הבריאות יולי אדלשטיין לאישור קבינט הקורונה מתווה חדש להקלות במערכת החינוך, שגובש על ידי בכירי משרדו לאחר התייעצות עם הנהגת ההורים הארצית.

על פי המתווה, הקפסולות בכיתות ד' יבוטלו, בדומה לנהוג בכיתות א'-ג'. ככל שיתברר, לאחר עשרה ימים, כי ביטול הקפסולות לא העלה את התחלואה – הן יבוטלו גם בכיתות ה'-ו'. בכיתות ז'-י' יתאפשר מעבר תלמידים בין ארבע קפסולות במקום בין שתיים כפי שנהוג כיום. הדבר יאפשר לתלמידים לעבור בין יותר מגמות.

עוד עולה מפרטי המתווה, כי כיתות שיפעלו בהתאם ל"מגן חינוך" ילמדו ללא קפסולות. בנוסף, בכל מערכת החינוך תבוטל החובה בהצהרת הורים ומדידת חום בכניסה לבית הספר.

"חינוך הוא הדבר החשוב ביותר, ואנחנו עושים כל מאמץ לפתוח את המקסימום הניתן במינימום סיכון לתלמידים", אמר אדלשטיין. "יש לזכור שמלבד כיתות י"א-י"ב התלמידים אינם מחוסנים, וחובה עלינו להגן על בריאותם. אני מודה להנהגת ההורים ולבכירי משרד הבריאות על המתווה המצוין שגיבשו לטובת כלל תלמידי ישראל"

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה