חדשות בארץ

ממשל ביידן הודיע: מחדשים את הסיוע לאונר"א

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הודיע על חידוש הסיוע הכלכלי וההומניטרי לפלסטינים, ובכלל זאת החזרת הסיוע לסוכנות אונר"א. שגריר ארצות הברית בישראל ובאו"ם, גלעד ארדן, הביע את התנגדותו להחלטה, המהווה שינוי נוסף ממדיניותו של ממשל טראמפ: "לאונר"א אין זכות קיום במתכונתה הנוכחית"

מטה אונר"א ברפיח, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מטה אונר"א ברפיח, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, הודיע הערב (רביעי) על כוונתו של הממשל האמריקני לחדש את הסיוע הכלכלי וההומניטרי לפלסטינים. בהודעה לתקשורת, מסר בלינקן כי בשלב ראשון יועברו 235 מיליון דולר לרצועת עזה ולשטחי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון, מתוכם 150 מיליון לאונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטיניים. סכומים אלו מצטרפים לסיוע בסך 15 מיליון דולר לצורכי המאבק בקורונה, עליו הודיע הממשל בחודש שעבר.

הצעד החדש של ממשל ביידן מהווה שינוי נוסף ממדיניותו של ממשל טראמפ, שעצר את מתן הסיוע לאונר"א. שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם, גלעד ארדן, מסר בתגובה כי "ישראל מתנגדת בתוקף לפעילות האנטי ישראלית והאנטישמית המתקיימת במתקני אונר"א. אנו מאמינים שלסוכנות האו"ם ל'פליטים' אין זכות קיום במתכונתה הנוכחית, ושפעילותה המסיתה והדרך הפיקטיבית שבה היא מגדירה מיהו 'פליט' פלסטיני רק מנציחה את הסכסוך ומעודדת שנאה בקרב הציבור הפלסטיני".

ארדן הוסיף, כי בשיחותיו עם מחלקת המדינה האמריקנית הוא הביע "את צערי ואת התנגדותי להחלטה לחדש את הסיוע לסוכנות מבלי שלכל הפחות יתבצעו בה הרפורמות הנדרשות כדי להפסיק את פעילותה המסיתה ואת התכנים האנטישמיים הנלמדים בבתי הספר שלה. יש להתנות את התמיכה הכספית באונר"א לכל הפחות בקיום כל הרפורמות הנדרשות".

במשרד החוץ אמרו בתגובה להחלטה האמריקנית לחדש את הסיוע לפלסטינים, כי "ישראל מנהלת דיאלוג אינטנסיבי עם ארצות הברית במגוון תחומים. במסגרת זו האמריקאים העלו בפנינו גם את סוגית חידוש הסיוע האמריקאי לפלסטינים והשפעתו על האינטרסים המשותפים לנו ולאמריקאים. באשר לאונר"א, עמדת ישראל היא כי הארגון במתכונתו הנוכחית מנציח את הסכסוך ואינו תורם לפתרונו, לכן חידוש הסיוע לאונר"א חייב להיות מלווה בשינויים מהותיים ונחוצים באופיו, במטרותיו ובאופן התנהלותו של הארגון".

תגיות:ארצות הבריתאונר"אגלעד ארדןאנתוני בלינקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה