חדשות בארץ

דרמה בבית הנשיא: סער לא המליץ על אף מועמד

חברי משלחת תקווה חדשה מסרו לנשיא ראובן ריבלין, כי מפלגתם החליטה שלא להמליץ על אף מועמד להרכבת הממשלה. ריבלין דחה את בקשתם לזמן לבית הנשיא את יאיר לפיד ונפתלי בנט כדי לפעול למיצוי ההידברות ביניהם להקמת ממשלה. בשלב זה, לראש הממשלה בנימין נתניהו 52 ממליצים, ללפיד 45 ולבנט 7

ריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משלחת תקווה חדשה הודיעה הערב (שני) לנשיא ראובן ריבלין על החלטת המפלגה בראשות גדעון סער שלא להמליץ על אף מועמד להרכבת הממשלה. חברי המשלחת – יפעת שאשא-ביטון, זאב אלקין ויועז הנדל – לחצו במשך דקות ארוכות על ריבלין לזמן לבית הנשיא את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט, בכדי לפעול למיצוי ההידברות ביניהם להקמת ממשלה. ריבלין דחה את הבקשה, ואמר כי אינו יכול להתערב בעניין פוליטי.

בעוד שעה קלה תגיע משלחת הרשימה המשותפת לבית הנשיא, ואחריה נציגי רע"מ, ובכך יסתיים סבב ההתייעצויות. המפלגות הערביות צפויות שלא להמליץ על מועמד מטעמן להרכבת הממשלה.

במהלך היום הגיעו נציגי הסיעות השונות בכנסת אל בית הנשיא, ומסרו את החלטותיהם לריבלין. ראש הממשלה בנימין נתניהו זכה לתמיכתם של 52 ממליצים – 30 מהליכוד, 9 מש"ס, 7 מיהדות התורה ו-6 מהציונות הדתית. מנגד, קיבל לפיד את המלצתם של 45 חברי כנסת – 17 ממפלגתו, 8 מכחול לבן, 7 מהעבודה, 7 מישראל ביתנו ו-6 ממרצ. נציגי ימינה המליצו על יו"ר המפלגה בנט. אם לא יחול מפנה דרמטי, נתניהו צפוי לקבל מריבלין את המנדט להרכבת הממשלה.

את סבב ההמלצות פתחה הבוקר משלחת הליכוד, שכללה את השרים אמיר אוחנה, צחי הנגבי ואופיר אקוניס. "אנחנו סבורים שיותר ממה שמשתקף בתקשורת, יש כאן הכרעה של הבוחר", אמר אוחנה. "זה בא לידי ביטוי ראשית בגודל המפלגה – חרף כל הלחצים הידועים והסיקור המוטה, תנועת הליכוד בראשות חבר הכנסת נתניהו קיבלה למעלה ממיליון קולות של אזרחי ישראל; ושנית, במספר הממליצים הגבוה ביותר שאני מקווה ומאמין שנתניהו יקבל. אנחנו סבורים, כי הצירוף של השניים הופך אותו למועמד שסיכוייו להרכיב ממשלה שתשקף את רצון הציבור הם הטובים ביותר".

אוחנה הוסיף כי "היו הרבה הבטחות לפני הבחירות מכל המפלגות, בעיקר עם מי לא נשב ותחת מי לא נשב ולצידו של מי לא נשב. אם כולם יעמדו בהבטחות, אפשר לקבוע בוודאות שלא תורכב ממשלה ואנחנו הולכים לבחירות נוספות. אנחנו מנסים להגיע להתפשרות מסוימת כדי להרכיב קואליציה וממשלה, ולמנוע את התרחיש המאוד לא רצוי של בחירות". חברי הליכוד הדגישו, כי לא מתקבל על הדעת שתפקיד הרכבת הממשלה יוטל על מי שמפלגתו זכתה בבחירות למספר חד-ספרתי של מנדטים.

לקראת סיום שיחתו עם שרי הליכוד, התייחס ריבלין ביותר מרמז למשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי האלפים: "אני מבקש לשאול אתכם שאלה לא פשוטה. ייתכן שיגיעו לידי מצב שיקולים נוספים להרכבת הממשלה, בהם למשל שיקולים ערכיים שאני לא יודע אם לנשיא יש הזכות לשקול אותם או שהדבר נתון לבית המשפט העליון או לכנסת עצמה. האם יש מועמד אחר שברצונכם להמליץ עליו כמועמד אלטרנטיבי, אם אכן שיקולים כאלה ימנעו ממועמדכם להרכיב ממשלה?". חברי משלחת הליכוד השיבו בשלילה. "החוק כמובן ברור, ובהמלצתנו על נתניהו אנחנו פועלים על פי החוק", אמר אוחנה. אקוניס הוסיף: "בחרנו בצורה דמוקרטית וחופשית את נתניהו לעמוד בראשנו. הוא האיש מטעמנו המועמד להרכיב את הממשלה, הוא ולא אחר".

תגיות:יאיר לפידראובן ריבליןבחירות 2021תקווה חדשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה