חדשות בארץ

יהדות התורה המליצה על נתניהו: "הולכים עם הציבור המסורתי"

משלחת יהדות התורה מסרה לנשיא ראובן ריבלין כי היא ממליצה על בנימין נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה הבאה. יו"ר יהדות התורה, משה גפני: "לא ננטוש את הציבור המסורתי"

ריבלין עם משלחת יהדות התורה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)ריבלין עם משלחת יהדות התורה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
אא

משלחת יהדות התורה המליצה בצהריים (שני) בפני הנשיא ראובן ריבלין על בנימין נתניהו כמועמדה לתפקיד הרכבת הממשלה. המשלחת כללה את יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן וחברי הכנסת אורי מקלב ומאיר פרוש.

"אנחנו מרגישים אהבה לציבור המסורתי, ומרגישים גם אהבה ממנו אלינו. כל השנים הלכנו עם הציבור המסורתי שנמצא בליכוד", אמר גפני לנשיא. "בגלל שהציבור הזה נמצא בליכוד אנחנו תומכים במועמד הליכוד בנימין נתניהו. אם היה מועמד אחר של הליכוד – היינו הולכים איתו".

יו"ר יהדות התורה הוסיף: "לא ננטוש את הציבור המסורתי כמו שהוא לא נוטש אותנו. אנחנו חיים ביחד עם הציבור הזה. אנחנו רואים מה קורה בציבורים אחרים, שעושים הכל כדי להכפיש אותנו. ראינו את זה ביתר שאת בתקופת הקורונה, כשהשמיצו אותנו מבוקר עד ערב".

השר ליצמן הצטרף לדבריו של גפני: "במערכת הבחירות האחרונה הפכנו, הציבור החרדי, למוקד הסתה נוראית, עד כדי כך שאחד מראשי המפלגות קרא לזרוק אותנו למזבלות. רק הבוקר שמענו על בית כנסת שהוצת בבני ברק, זו תוצאה חד-משמעית של ההסתה. אני מצפה שיהיה גינוי חריף".

"ברור שאנחנו תומכים אך ורק בנתניהו ונלך רק איתו", הדגיש ליצמן. "לא נלך עם ליברמן ולא לפיד. הבלוק שהיה – נמשך".

מקלב קרא לנשיא לפעול להקמת ממשלת ימין: "בהרכב הממשלה האחרונה, פעלת נמרצות להקים ממשלת אחדות לאומית. ההקמה צלחה, אבל הקלקולים היו בגלל שלא ליווית את זה אחר כך. אנחנו מבקשים ממך שתעשה מאמץ באותה נמרצות להקים ממשלת אחדות ימנית".

"אתה נשיא של כולם, אבל אפשר לפעול בדבר הזה", הוסיף מקלב. "חכם יכול להפר נדרים. אתה מבין בטיב הפוליטיקה, ואתה יכול להפר את הנדרים של ראשי מפלגות שהתחייבו לא לשבת עם נתניהו". ריבלין הגיב, כי אינו יכול להתערב פוליטית: "תפקידו של הנשיא להחליט על פי שיקולים אובייקטיביים למי צריך לתת את המנדט".

פרוש ציין, כי "הממשלה היחידה שיש לה את האפשרות להאריך ארבע וחצי שנים זו ממשלה בראשות נתניהו, וצריך לקחת זאת בחשבון. ההמלצה שלנו היא אך ורק נתניהו, ואסור שישתמע שיש מישהו אחר שאנחנו יכולים להמליץ עליו. זו ההמלצה הנכונה גם עבור המדינה".

לשאלתו של ריבלין האם כתב האישום נגד נתניהו צריך להשפיע על שיקוליו בקבלו את ההחלטה למי להעניק את המנדט להרכבת הממשלה, ענה פרוש: "אני מאמין שמבקשים להפיל את נתניהו כי הוא היחיד שיכול להקים ממשלת ימין. כולנו זוכרים איך הם הורידו את בגין ז"ל". גפני הוסיף בהערת ביניים: "אנחנו לא סומכים על שיקול דעתם של רשויות אכיפת החוק".

תגיות:יהדות התורהראובן ריבליןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה