סיפורים קצרים

מרגש: מה הייתה בקשתו האחרונה של הילד היהודי?

הרב מרדכי רובשקין נידון ל- 28 שנות מאסר בארה"ב ע"י שופטת אנטישמית מובהקת. בפעם האחרונה הוא מגיש בקשת חנינה לאחר שהקודמות כבר נשללו. הוא פותח את מכתב התשובה ומזדעזע מתוכנו...

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחודש אלול תשע"ח הגיע לארצנו יהודי יקר ושמו הרב מרדכי רובשקין. הוא הגיע לכותל המערבי ואמר שם בהתרגשות את 'נשמת כל חי', ולאחר מכן הלך להודות לכל גדולי ישראל על הנס שקרה לו. 

הוא סיפר סיפור מדהים רווי אמונה והשגחה פרטית: 

כידוע, הרב רובשקין נידון בבית המשפט בארצות הברית על עבירה של העלמת מס. השופטת ששפטה אותו הייתה אנטישמית, שונאת ישראל מובהקת. 

היא גזרה עליו 28 שנה לשבת תחת סורג ובריח - עונש חמור ביותר. והוא כבר ישב שמונה שנים בכלא, וכל גדולי ישראל עשו מאמצים גדולים ורבים לשחררו. 

יש לציין, שהחוקה האמריקאית קובעת, שאפשר להגיש תשע פעמים חנינה; מעבר לתשע הפעמים אין עוד אפשרות לצאת לחופשי.  

הרב רובשקין הגיש בקשה לחנינה שמונה פעמים כאשר הנשיא אובמה היה בשלטון בארצות הברית, ולאחר מכן התמנה טראמפ לנשיא. 

הרב רובשקין, לאחר שמונה שנים של ישיבה בכלא, יצר קשר עם הגה"צ רבי דוד אבוחצירא שליט"א וגם עם מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ושאל אותם, אם להגיש חנינה, שהרי זו הפעם האחרונה שהוא יכול להגיש, ואם חלילה יקבל תשובה שלילית, לא תהיה לו הזדמנות נוספת לבקש חנינה, והוא יצטרך לרצות 20 שנה נוספת מעבר לשמונה השנים שבהן ישב בכלא. גדולי ישראל השיבו לו, שעליו לעשות את ההשתדלות הזו ולבקש בפעם האחרונה חנינה. 

הרב רובשקין התייעץ עם עורכי דין כיצד לנסח את מכתב הבקשה לנשיא, והוא הגיש את הבקשה לנשיא. 

בערב חנוכה נכנס סוהר לתא שלו ומוסר לו מכתב. הוא פותח את המכתב ומזדעזע מתוכנו, כי קיבל תשובה שלילית... 

הרב רובשקין היה בהלם מוחלט. הוא כמעט נפל מעולף על הרצפה, כי הבין את משמעותה של תשובה זו - שהוא צריך לשבת בכלא עוד 20 שנה בנוסף לשמונה השנים שישב. הוא מספר שכמעט נשבר. הוא היה לבדו בתא המעצר וחשב שעולמו חרב עליו, אך לפתע פתאום הוא נזכר ביסוד שאמר החוזה מלובלין על הפסוק בתהילים [נה, כג]: "הַשְׁלֵךְ עַל ה' יְהָבְךָ וְהוּא יְכַלְכְּלֶךָ". החוזה מלובלין אומר: יש כלי - כלי מחזיק ברכה, המקבל שפע אלוקי, ושמו של הכלי הזה הוא 'השתדלות'. שלושה דברים יוצקים תוכן לתוך הכלי: אמונה, ביטחון ותפילה אמתית שאין עוד מלבדו; רק אתה, ריבונו של עולם, יכול להושיע אותי! אבל יש אדם, שלא יכול לעשות השתדלות. אומר החוזה מלובלין: במצב כזה "השלך על ה' יהבך, והוא יכלכלך"; "יכלכלך" - מלשון כלי, עליך לזרוק את הכלי של ההשתדלות על הקב"ה, זאת אומרת, שהקב"ה הוא אשר ייתן לך את הכלים, כיוון שאתה לא יכול לעשות דבר מעבר להשתדלות שעשית, ואתה תלוי רק בהקב"ה. 

אמר הרב רובשקין: "ישבתי לבדי בתא, דנו אותי כפי שדנים רוצח, והמלים הללו של החוזה מלובלין חיזקו אותי מאוד. התמלאתי שמחה, אמונה וביטחון, קמתי מהכיסא והתחלתי לרקוד ולשיר: יכלכלך, יכלכלך הוא יכלכלך... 

"אמרתי: ריבונו של עולם! אין לי על מי להישען, יש בי 100% תלות בך!". 

אמר הרב רובשקין: "שמונה שנים התפללתי, אבל מעולם לא הייתה לי תפילה כמו התפילה הזו! בתפילה זו היו לי מאה אחוזים של תלות בהקדוש ברוך הוא, ואילו בכל התפילות האחרות שלי הייתה לי קצת תלות במשהו או במישהו שיעזור לי, אבל כעת זו הייתה תפילה אמתית לאחר שמונה שנים, שרק אתה, ריבונו של עולם, יכול להושיע אותי!". 

ממשיך הרב רובשקין את סיפורו ואומר: "בזאת-חנוכה תשע"ח נכנס סוהר לתא שלי ובידו מכתב. הוא מגיש לי אותו והולך, ואני פותח את המכתב... התקשרתי מייד לאשתי ואמרתי לה כשדמעות בעיני וקולי נשנק: 'אני משוחרר! אני משוחרר! קיבלתי חנינה מהנשיא! הרגע השתחררתי!' ביקשתי ממנה שתביא לי בגדים ותבוא, והיא ענתה לי: 'דע לך, שיש מזוודה מוכנה עם בגדים כבר שמונה שנים! מהיום שנכנסת לכלא לא הוצאתי את המזוודה מהרכב, כי האמנתי וידעתי שהקב"ה ישמע את התפילה שלנו בסוף!'". 

אומר הרב רובשקין: "הסיפור נשמע כאילו הוא לקוח מתיאטרון בובות, ואכן צריך לדעת, שיש מישהו המושך בחוטים, הלוא הוא בורא העולם. שמעו נא כיצד מנהיג הקב"ה את העולם. 

"באמריקה קיים מנהג מעניין מאוד: ילדים החולים במחלה הנוראה ונמצאים במחלקה האונקולוגית, יש להם זכות למשאלה אחרונה - בקשה אחרונה. במפגש שנערך ביניהם לבין נשיא ארצות הברית, בוחר הנשיא בכל פעם בית חולים, מזמין את הילדים אליו, הילדים מגישים לנשיא את הבקשה בכתב, והנשיא משתדל למלא את בקשתם האחרונה. 

"בחנוכה תשע"ח בחר הנשיא בבית חולים בניו יורק. הילדים מגיעים לאוטובוס כדי להיפגש עם הנשיא, ובידו של כל אחד מכתב שכתב. היה ביניהם ילד יהודי. רגע לפני היציאה מבית החולים קורא הרופא לילד זה ואומר לו: "אתה לא נוסע!". שואל הילד: "למה אני לא נוסע?". עונה לו הרופא: "הגיעו תוצאות הבדיקות שלך, המערכת החיסונית שלך חלשה מאד, ולכן אתה לא יכול לצאת, כי אתה חייב לשהות בחדר מבודד!". 

הילד היהודי פרץ בבכי ואמר: "כולם נוסעים ואני לא? גם אני כתבתי מכתב עם משאלה! אחת מאנשי הצוות שבבית החולים, אחות במקצועה, ריחמה על הילד ואמרה לו: 'אני אקח את המכתב ואעביר אותו לנשיא!". 

כל הילדים הגישו את הבקשה האחרונה, ואז פונה האחות לנשיא טראמפ ואומרת לו: "יש כאן עוד משאלה אחת של ילד, שבכה לפני שעה, לא אפשרנו לו לבוא אתנו בגלל הבדיקות שלו, האם אני יכולה להגיש לך את הבקשה שלו?". 

הנשיא השיב בחיוב, לקח את המכתב, שהיה כתוב בו: "יש יהודי בשם שלום מרדכי רובשקין, הוא יושב כבר שמונה שנים בכלא, ואני מבקש ממך, כבוד הנשיא, שתמחל לו, כדי שלא יצטרך לשבת עוד 20 שנה. יש לו ילדים וגם ילד מיוחד שמחכה לו, אנא ממך! תן לו חנינה!". 

הנשיא התרגש מאוד ואמר: "אני מקבל מכתבים שונים: ילד אחד רוצה טיול באוניה, ילד אחר רוצה טיול במטוס, ילד אחד רוצה ממתקים מוזרים, אחד רוצה משחקים משונים; ופה יש ילד, המבקש בקשה לטובת מישהו שהוא אפילו לא מכיר אותו ואין לו קשר משפחתי אליו - זה לב של יהודי! איזה עם מיוחד הוא העם היהודי, שכולם מרגישים נשיאה בעול!". 

הנשיא התרגש ומיד חתם על חנינה לרב רובשקין. 

אומר הרב שלום מרדכי רובשקין: "זה תיאטרון הבובות! פה רואים איך הקב"ה מסובב, שכשיהודי יודע, שרק הקב"ה יכול להושיע אותו ומאמין באמונה שלמה שאין להשם מעצור להושיע גם בעת הזאת, הוא נושע". 

"השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך!". 


מתוך הספר "102 סיפורים ששינו לאנשים את החיים" של הרב צבי נקר. לרכישת הספר, לחצו כאן   


  

תגיות:סיפורים קצריםהרב צבי נקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה