חדשות בריאות

כ"ץ לגנץ: לכנס את הממשלה היום כדי לאשר את תקציב החיסונים

בעקבות סירובו של שר הביטחון בני גנץ לכנס את הממשלה, הזהיר שר האוצר ישראל כ"ץ כי "קיים חשש שישראל תאבד את יכולתה לרכוש חיסונים". בליכוד תקפו את גנץ: "שערורייה שלא תיאמן"

כ"ץ וגנץ, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)כ"ץ וגנץ, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר האוצר ישראל כ"ץ פנה הבוקר (שני) לשר הביטחון בני גנץ בדרישה לאפשר את כינוס ישיבת הממשלה המיוחדת שנקבעה להיום, כדי לאשר את תקציב החיסונים להמשך השנה ולשנה הבאה. זאת לאחר שגנץ הודיע אמש על ביטול הישיבה.

כ"ץ הזהיר כי במידה וההצעה לא תאושר, "קיים חשש שמדינת ישראל תאבד את יכולתה לרכוש חיסונים לקראת המשך השנה ולקראת השנה הבאה, כולל היכולת לחסן ילדים לאחר גמר הניסויים ומתן האישור על ידי הגורמים המוסמכים".

מלשכתו של כ"ץ נמסר, כי "ההצעה המפורטת לרכש החיסונים, אותה הגיש כ"ץ לאישור הממשלה הוכנה על ידי הדרגים המקצועיים של משרדי הבריאות והאוצר לאחר דיונים ממושכים, ובהתאם להנחיית ראש הממשלה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה".

השר כ"ץ הוסיף כי "חייבים לנתק את ניהול ענייני הבריאות והכלכלה בתקופת מעבר מתוך המחלוקות הפוליטיות שקיימות ועוד יהיו".

כאמור, שר הביטחון הודיע אמש על ביטול ישיבת הממשלה, וזאת לדבריו "לאור סירוב גוש הליכוד ונתניהו לאשר בישיבת הממשלה מינוי קבע של שר משפטים, מה שיביא לפגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה". בליכוד הגיבו בחריפות על הודעתו של גנץ ואמרו כי מדובר ב"שערורייה שלא תאומן: בשביל מינויים וג'ובים גנץ מונע את חתימת החוזים למיליוני חיסונים שנדרשים לאזרחי ישראל לקראת החיסון הבא. אם הממשלה לא תאשר מיידית את החוזים שהשיג ראש הממשלה נתניהו, חברות החיסונים עלולות לבטל אותם ולהעבירם למדינות אחרות".

"‏בני גנץ פועל בחוסר אחריות שמסכן את שלומם ובריאותם של כל אזרחי ישראל. גנץ לפני הכל", הוסיפו בליכוד.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח אף הוא ביקורת נוקבת על "חוסר האחריות המשווע" של גנץ, כהגדרתו, והתריע כי החלטתו של שר הביטחון לבטל את ישיבת הממשלה תגרום לנזק עצום: "אובדן היכולת לרכוש חיסונים רבים נוספים; עצירת התשלום למעבדות השונות, עצירת רכש של ראגנטים, עצירת תשלום לספקי דיגום שונים. בלי זה – אין יכולת לבצע בדיקות; מניעת תשלום למפקדת אלון של פיקוד העורף, האחראית על קיום החקירות האפידמיולוגיות; מניעת תקציב להמשך העבודה של 'מגן ישראל' ומרכז השליטה – הגוף שמנהל למעשה את המאבק בקורונה; מניעת תשלום עבור אחסון החיסונים; עצירת תקציב ייעודי לקופות החולים ובתי החולים לטובת טיפול נפשי בעקבות נזקי הקורונה;  מניעת שיפוי לקופות ולבתי החולים על הטיפול בחולי הקורונה".

"זאת המציאות, על זה גנץ עושה שרירים", הצהיר אדלשטיין. "אחרי ההצלחה הכבירה של החיסונים והטיפול בקורונה, אחרי שהמשק חוזר למסלולו – גנץ יחזיר אותנו חודשים אחורה. אפילו לא חשובה הסיבה. הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק פוליטי".

תגיות:בני גנץיולי אדלשטייןנגיף הקורונהישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה