חדשות בארץ

חדשות החג: ניסיון פיגוע במעלה אדומים, לפיד וגנץ נפגשו

נמשכת הירידה בתחלואת הקורונה, ליברמן ימליץ על לפיד, ואיראן וסין חתמו על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי ל-25 שנים. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 20:30)

לוחמי צה"ל סיכלו היום (ראשון) פיגוע דריסה סמוך למעיין עין מבוע שבמעלה אדומים. מדובר צה"ל נמסר, כי המחבל האיץ עם רכבו לעבר מספר לוחמים ופגע בכמה כלי רכב ישראליים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים באירוע. המחבר נעצר, והועבר להמשך חקירה.

משרד הבריאות עדכן לאחר צאת החג, כי אתמול אובחנו 229 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו היה נמוך והסתכם ב-16,841. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 1.4%. במקדם ההדבקה (R) נרשמה עלייה קלה – ל-0.6.

בבתי החולים מאושפזים 669 חולים, ביניהם 468 במצב קשה. 212 חולים מחוברים למכונות הנשמה. בשתי היממות האחרונות נפטרו 17 חולים. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 6,183.

הכאוס הפוליטי: יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נפגש הערב (ראשון) עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. מדובר בפגישה אישית ראשונה בין השניים לאחר נתק ממושך. בסיומה פורסמה הודעה משותפת, לפיה "השניים שוחחו על הדרכים להקמת הממשלה ולהחלפתו של נתניהו. השיח בין הצדדים צפוי להימשך בימים הקרובים".

מוקדם יותר היום נפגש לפיד עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס. לאחר הפגישה פורסמה הודעה משותפת, לפיה לפיד ורע"מ דנו באפשרויות להקמת ממשלה חדשה" וכי "השיח ביניהם יימשך בימים הקרובים". על פי דיווחים שונים, עבאס הציב בפני לפיד מספר דרישות סף כתנאי לתמיכה במועמדותו לראשות הממשלה – בין השאר, הקפאת חוק קמיניץ וביטול חוק הלאום. ברע"מ הכחישו את הדיווחים, ואמרו כי "כל הפרסומים בכלי התקשורת הם בגדר שמועות והשערות ועל דעת הגורם המפרסם בלבד. רק חברי הכנסת ברע"מ ובעלי התפקידים הרשמיים בתנועה ובמפלגה הם המוסמכים היחידים לייצג את עמדותינו".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע כי יתמוך במועמדותו של לפיד להרכבת הממשלה. "כל מי שינסה להכשיל את המהלך ויעמיד את האגו שלו מעל האינטרס הלאומי – ישא באחריות לבחירות חמישיות", כתב בטוויטר. "יציאה מהפלונטר הפוליטי מחייבת את כל המפלגות למצוא פתרונות יצירתיים מחוץ לקופסה". ליברמן הוסיף, כי עם תחילת כהונת הכנסת ה-24 תגיש מפלגתו הצעת חוק להגבלת כהונתו של ראש ממשלה לשתי קדנציות.

לפני כניסת השבת דווח כי יו"ר ימינה, נפתלי בנט, קיים "סבב שיחות ראשוני" עם ראשי מפלגות הליכוד, יש עתיד, ש"ס, הציונות הדתית, כחול לבן, יהדות התורה, העבודה, ישראל ביתנו ומרצ. מימינה נמסר כי "בנט ברך את מנהיגי המפלגות לרגל החג, והדגיש את הצורך לפעול בצורה ממלכתית ואחראית כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזיר במהירות האפשרית את המדינה לתיפקוד תקין".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, כתב לפני שבת בטוויטר: "בפעם הרביעית תוך שנתיים כשל נתניהו, ולא הצליח להשיג רוב פרלמנטרי של 61. ללא נתניהו, ניתן להקים ממשלה יציבה בקלות ובמהירות. אם ישראל חשובה לנתניהו יותר מהמשך היאחזותו בשלטון – עליו להסיק סוף סוף את המסקנה הפטריוטית המתבקשת. אני קורא לנתניהו – זוז הצידה, שחרר את ישראל ואפשר לה להתקדם".

איראן וסין חתמו אתמול על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי ואסטרטכי ל-25 שנים. ההסכם כולל את הרחבת המעורבות הסינית בהשקעות באיראן בתחומי האנרגיה והתשתיות. במקביל, איראן תספק לסין נפט במחיר מוזל ב-25 השנים הבאות.

נמשכים המאמצים סביב השעון לחלץ את הספינה Ever Given, שנתקעה בשבוע שעבר בתעלת סואץ וחסמה את אחד מנתיבי המסחר הימיים המרכזיים בעולם. נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הורה להתכונן להורדת 18 אלף מכולות המטען הנמצאות על ספינת הענק.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר, יום שני, יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, אך הן יוסיפו להיות נמוכות מעט מהממוצע. בשעות אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף.

ביום שלישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והן יהיו רגילות לעונה. אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה בטמפרטורות.

ביום חמישי ימשיך להיות מעונן חלקית. ייתכנו גשמים מקומיים, בעיקר בצפון הארץ. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

תגיות:איראןיאיר לפידבני גנץניסיון פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה