חדשות בארץ

פורסמו התוצאות הסופיות: בדרך לבחירות חמישיות?

מהתוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-24, שפורסמו על ידי ועדת הבחירות המרכזית, מסתמן כי המערכת הפוליטית ניצבת שוב בפני מבוי סתום

ספירת הקולות בוועדת הבחירות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ספירת הקולות בוועדת הבחירות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הערב (חמישי) את התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-24, מהן מסתמן כי המערכת הפוליטית ניצבת שוב בפני מבוי סתום בו לאף אחד מהגושים אין רוב להקמת ממשלה.

חלוקת המנדטים הסופית:

הליכוד – 30

יש עתיד – 17

ש"ס – 9

כחול לבן – 8

ימינה – 7

העבודה – 7

יהדות התורה – 7

ישראל ביתנו – 7

הציונות הדתית – 6

תקווה חדשה – 6

מרצ – 6

הרשימה המשותפת – 6

רע"מ – 4

שיעור ההצבעה בבחירות עמד על 67.4%. 4,435,805 ישראלים הגיעו אל הקלפיות והצביעו. 26,239 מהקולות נפסלו, ומספר הקולות הכשרים הסתכם ב-4,409,566.

(נתונים: ועדת הבחירות המרכזית)

בוועדת הבחירות ימשיכו בימים הקרובים בבדיקות ובבקרות נוספות. יו"ר הוועדה, השופט עוזי פוגלמן, יגיש ב-31 במרץ את התוצאות הרשמיות לנשיא המדינה ראובן ריבלין.

גוש המפלגות התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו עומד על 52 מנדטים, ויחד עם ימינה – 59 מנדטים. מנגד, לגוש להחלפת נתניהו – לא כולל ימינה ורע"מ – 57 מנדטים.

לאחר שהתברר כי לרשות נתניהו אין 60 מנדטים, בגוש להחלפתו מתכוונים לפעול להשגת רוב להחלפת יו"ר הכנסת יריב לוין בנציג מטעמו – ככל הנראה מאיר כהן מיש עתיד. הדחת לוין תאפשר לגוש לבצע מהלכים להשיג שליטה בניהול הכנסת ולקדם חקיקה פרסונלית שתמנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נפגש עם יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, וצפוי להיפגש ביממה הקרובה עם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע הערב כי הוא "מחויב לעשות הכל על מנת למנוע בחירות נוספות. השלב הראשון עובר דרך הצעת החוק שתמנע מחבר כנסת עם כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה. אני מצפה מכל הצדדים שמייחלים לשינוי, עליו דיברו בחודשים האחרונים, לגלות אחריות ולהצטרף להצעת חוק זו".

מוקדם יותר הגיב סער על תוצאות הבחירות שיצאו מהוועדה באופן לא רשמי: "‏עם פרסום התוצאות הסופיות של הבחירות ברור שלנתניהו אין רוב להקמת ממשלה בראשותו. עתה יש לפעול למיצוי האפשרות להקמת ממשלת שינוי. כפי שהודעתי בליל הבחירות: אגו לא יהיה שיקול".

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-24, לחצו כאן

תגיות:ועדת הבחירות המרכזיתבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה