חדשות בארץ

תוצאות הבחירות לכנסת: האם המעטפות הכפולות יכריעו?

ועדת הבחירות המרכזית צפויה להתחיל הערב בספירת קולותיהם של המצביעים במעטפות הכפולות. האם התוצאות המסתמנות צפויות להשתנות?

ספירת קולות, ארכיון (צילום: פלאש 90)ספירת קולות, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית צפויה למסור אחר הצהריים (רביעי) עדכון נוסף על תוצאות הבחירות לכנסת ה-24. אלא שעדכון זה לא יציג את תמונת המצב המלאה, שכן מאות אלפי קולות שהוכנסו למעטפות כפולות עדיין מחכים לספירה.

בוועדת הבחירות צפו גידול משמעותי במספר המעטפות הכפולות – עד לכדי 600 אלף, יותר מפי שניים מבכל מערכת בחירות. אלא שהבוקר מסרה מנכ"לית הוועדה, אורלי עדס, כי ההערכה היא שמדובר במספר נמוך יותר – כ-450 אלף מעטפות.

המעטפות הכפולות, שבעבר זכו לכינוי "קולות הימאים", כוללות את קולותיהם של מצביעים שמסיבות שונות לא הצביעו בקלפי בה הם רשומים – דיפלומטים ונציגים ישראליים המשרתים בחו"ל, חיילים ושוטרים, אסירים וסוהרים, מאושפזים בבתי חולים, מי שהצביעו בקלפי נגישה שאינה הקלפי שלהם, וכן חולי קורונה ומבודדים.

עובדי ועדת הבחירות החלו בצהריים בהקלדת פרטיהם של המצביעים במעטפות הכפולות, לצורך עריכת קובץ מיוחד אותו משווים עם קובץ של פנקס הבוחרים. הליך זה נועד לוודא שלא התבצעה הצבעה כפולה. מצביע שיתברר כי הצביע פעמיים, פעם אחת בקלפי רגילה המשויכת לכתובתו ופעם שנייה במעטפה כפולה בקלפי מיוחדת – הקול במעטפה הכפולה ייפסל.

ספירת הקולות במעטפות הכפולות תחל בשעות הערב. בריאיון ל-ynet אמרה עדס כי הספירה צפויה להיות מורכבת וממושכת מהרגיל, במיוחד לאור הגבלות התו הסגול המחייבות את עובדי הוועדה לעבוד במשמרות. עם זאת, היא הביעה תקווה כי ניתן יהיה להשלימה עד יום שישי בבוקר.

על פי העדכון האחרון, שנמסר בשעות הבוקר, גוש המפלגות התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו ירד ל-52 מנדטים, וזאת לאחר שרע"מ עברה את אחוז החסימה. גם בתוספת שבעת המנדטים של ימינה, גוש נתניהו אינו מגיע ל-61 מנדטים המאפשרים הקמת ממשלה.

ב"גלובס" מציינים, כי אין בסיס לטענות לפיהן המעטפות הכפולות חיזקו את השמאל במערכות הבחירות האחרונות. מבדיקת נתוני ועדת הבחירות עולה, כי בשלושת המועדים האחרונים של הבחירות – לכנסות ה-21, ה-22 וה-23 – הליכוד וימינה קיבלו במעטפות הכפולות כ-2.5% יותר מאשר בכלל הקלפיות ברחבי הארץ. מרוויחה נוספת הייתה אומנם כחול לבן, אולם הרשימה המשותפת הייתה המפלגה העיקרית שהפסידה – כ-7% פחות מאשר בכלל הקלפיות. בשורה התחתונה, כוחו של הימין התחזק בתום ספירת המעטפות הכפולות.

האם התוצאות בסבב הנוכחי צפויות להשתנות באופן דרמטי לטובת סיכויי הקמתה של ממשלה בראשות נתניהו לאחר ספירת המעטפות הכפולות? לדברי פרשן חדשות 12, עמית סגל, ייתכן והמנדט המכריע ייקבע על חודו של הסכם העודפים בין ימינה ותקווה חדשה. כדי לזכות במנדט הנוסף, הנמצא כעת בידי תקווה חדשה, ימינה צריכה לקבל 14 אלף קולות יותר ממנה – משימה קשה, אולם בעיני המתבונן הימני האופטימי לא בלתי אפשרית.

תגיות:ועדת הבחירות המרכזיתבחירות 2021מעטפות כפולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה