חדשות בארץ

"הפרקליטות תומכת בסיוע למיסיון"

ארגון "אור לאחים" מאשים, כי בתשובה לעתירה של עמותה מיסיונרית לבג"ץ, הביעה פרקליטות המדינה תמיכה בבקשתה להכיר בה כ"מוסד ציבורי" לצורך קבלת הטבות מס: "תמיכה של המדינה בעידוד להמרת דתם של יהודים, בניגוד לדעת הרשות המחוקקת, שניתנה פה אחד, עומדת בסתירה להגדרתה של מדינת ישראל כ'מדינה דמוקרטית'"

  • ט' ניסן התשפ"א
בניין משרד המשפטים בירושלים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)בניין משרד המשפטים בירושלים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

ארגון "אור לאחים" מאשים את פרקליטות המדינה, כי היא תומכת בסיוע למיסיון. כך עולה מחוות דעת של עורך הדין אלי פז, יועצו המשפטי של הארגון, המתייחסת לתמיכתה של הפרקליטות בהכרה בעמותה מיסיונרית כ"מוסד ציבורי" לצורך מתן הטבות מס.

העמותה המיסיונרית הגישה עתירה לבג"ץ נגד החלטת ועדת הכספים של הכנסת, שדחתה את בקשתה להכיר בה כ"מוסד ציבורי" לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה כדי לקבל הטבות מס. בתשובה לעתירה שהגישה מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה בשם רשות המיסים, נטען כי יש לקבל את הבקשה ולהכיר בעמותה כ"מוסד ציבורי": "זו ההחלטה הסבירה והראויה בנסיבות העניין".

בפתח חוות דעתו, כתב עורך הדין פז כי העמותה המסיונרית עצמה טענה כי "אינה עוסקת כעיסוק מרכזי בהטבלה לנצרות", ומכאן שהודתה כי היא אכן עוסקת ב"הטבלה לנצרות".

פז ציין, כי בתשובה לעתירה שהגישו ועדת הכספים והעומד בראשה, חבר הכנסת משה גפני, הובהר כי בישיבת הוועדה "הוחלט פה אחד, על ידי 15 חברים נוכחים (מתוך 17 חברים בוועדה) וללא כל מתנגדים, לאחר שמיעת נציגי העותרת, כי הטבלת יהודים לנצרות, רחמנא ליצלן, אינה מצדיקה תמיכה של המדינה בהענקת הטבות מס. חברי הוועדה, מסיעות הקואליציה והאופוזיציה כאחד, סברו פה אחד כי במדינת ישראל כ'מדינה יהודית' אין זה ראוי לתמוך או לעודד פעילות של ארגון העוסק בפעילות מסיונרית של המרת יהודים מדתם, גם אם היא נעשית באופן שאינו מהווה עבירה פלילית".

עורך הדין הדגיש, כי "החלטת ועדת הכנסת פה אחד, על ידי נציגי הקואליציה והאופוזיציה כאחד, לאחר שמיעת כל הצדדים, מבטאת את דעתו של הציבור הרחב בעניין, מגשימה את רצון העם, והשיטה הדמוקרטית אינה מאפשרת להתעלם ממנה. מכאן שתמיכה של המדינה בעידוד להמרת דתם של יהודים, בניגוד לדעת הרשות המחוקקת, שניתנה פה אחד, עומדת בסתירה להגדרתה של מדינת ישראל כ'מדינה דמוקרטית'".

הרב בנימין וולקן, מנהל האגף למאבק במיסיון ובכתות ב"אור לאחים", אמר כי הארגון יעמוד לימינו של חבר הכנסת גפני ויגייס לצדו ייעוץ משפטי ככל יידרש: "בממשלה הבאה נקדם את חוק המיסיון, לסיכול מזימות רשע של עויני היהדות", הצהיר.

תגיות:מיסיוןועדת הכספיםפרקליטות המדינהאור לאחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה