חדשות בארץ

לקראת הבחירות: המדריך המלא ליום ההצבעה

בפעם הרביעית בתוך שנתיים, ישראל תלך מחר לבחירות. יותר מ-6.5 מיליון בעלי זכות בחירה יוכלו להגיע לקלפיות ולממש את זכותם להצביע. בצל מגפת הקורונה, ההצבעה תתנהל במתכונת מיוחדת. חולים ומבודדים יצביעו בקלפיות ייעודיות. כל הפרטים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פחות מיממה נותרה לפתיחת ההצבעה בבחירות לכנסת ה-24 – הבחירות הרביעיות בתוך שנתיים. מחר (שלישי) בבוקר ייפתחו הקלפיות ברחבי הארץ, ו-6,578,084 בעלי זכות בחירה יוכלו לממש את זכותם להצביע ולהשפיע.

רוב הקלפיות ייפתחו בשעה 07:00 בבוקר וייסגרו בשעה 22:00 בערב. ביישובים קטנים, שבהם מתגוררים עד 350 תושבים, וכן בבתי חולים ובבתי סוהר, הקלפיות יפעלו בין השעות 08:00 ל-20:00.

רשימת הקלפיות כוללת 12,127 קלפיות רגילות, מתוכן 3,776 נגישות. מדובר בגידול של כ-15% במספר הקלפיות לעומת הבחירות לכנסת ה-23, והוא נועד להפחית את העומס במקומות ההצבעה, בצל מגפת הקורונה.

409 קלפיות מיוחדות ייפתחו עבור חולי קורונה מאומתים, וב-342 קלפיות נוספות יצביעו בעלי זכות בחירה הנדרשים לשהות בבידוד. ההצבעה של חולים שאינם מאושפזים בבתי חולים תתקיים במתחמי "הצבע וסע". טרם ההצבעה, יידרש החולה לחתום על הצהרה לפיה הוא חולה מאומת. 

מבודדים יצביעו בקלפיות מיוחדות שייפתחו עבורם בסניפי קופת חולים כללית ובמבנים ציבוריים, או במתחמי "הצבע וסע". הם נדרשים להגיע לקלפיות ברכב פרטי ולא בתחבורה ציבורית.

ארבע קלפיות יוצבו במלוניות קורונה, וארבע קלפיות נוספות יוצבו בנתב"ג עבור ישראלים שישובו מחו"ל ביום הבחירות. ההצבעה בקלפיות המיוחדות תתבצע במעטפות כפולות.

 

היכן אני מצביע?

במידה ולא קיבלתם בשבועות האחרונים בדואר הודעה לבוחר, ניתן לברר את מיקום ההצבעה במשרד הפנים, בטלפון: 1-800-222-290. לבדיקת מיקום הקלפי, יש להכין מספר זהות בעל 9 ספרות (כולל ספרת ביקורת) ואת תאריך ההנפקה של תעודת הזהות (ככל שיש תאריך הנפקה).

לצורך ההצבעה, יש להציג בקלפי אמצעי זיהוי – תעודת זהות, רישיון נהיגה ישראלי, או דרכון ישראלי בתוקף. אין צורך להגיע לקלפי עם ההודעה לבוחר.

 

ההצבעה בתקופת קורונה

כדי למנוע התקהלות, צמצמה ועדת הבחירות המרכזית באופן משמעותי את מספר הבוחרים הרשומים בכל קלפי – לא יותר מ-650. בכל קלפי יוצבו, ככל שניתן, שני פרגודים, כדי לזרז את הליך ההצבעה ולקצר את זמני ההמתנה.

כניסת הבוחרים ויציאתם תנותב על ידי סדרנים, כדי להפחית את העומסים בכניסות וביציאות למתחמי ההצבעה. לפני הכניסה למקום הקלפי יהיו סימונים בולטים על הרצפה וסרטי סימון, שיסייעו לשמור על המרחק של שני מטרים בין כל מצביע למצביע. סדרן ממונה קורונה יאכוף את ההנחיות לעטיית מסכות ושמירת מרחק.

לכל קלפי יסופקו אמצעי מיגון וחיטוי, וכן מחיצות שולחניות שיפרידו בין חברי ועדת הקלפי ובין המצביעים. הצוותים בקלפיות יחטאו באופן תדיר את עמדות ההצבעה ואת שולחנות העבודה.

בכניסה למקום הקלפי, יתבקש הבוחר לחטא את ידיו. לאחר כניסתו לחדר, הוא ימסור את אמצעי הזיהוי שלו למזכיר ועדת הקלפי. לאחר מכן, יצעד הבוחר צעד לאחור, יוריד את המסכה עד גובה הסנטר – לצורך זיהוי.

לאחר שהזדהה, ייגש הבוחר אל מאחורי הפרגוד. טרם ההצבעה, הוא יחטא את ידיו בפעם השנייה. לאחר שהכניס את הפתק למעטפה ושלשל אותה לקלפי, הבוחר יצא מהמתחם ויימנע מהתמהמהות בו.

 

תחבורה בינעירונית חינם 

התחבורה הציבורית הבינעירונית תופעל ביום הבחירות ללא תשלום לכלל הציבור. הנסיעה חינם תתאפשר ביותר מ-600 קווי אוטובוסים בינעירוניים, וכן בכל קווי רכבת ישראל, החל מהערב בשעה 20:00 ועד סיום השירות של התחבורה הציבורית מחר בלילה.

הנוסעים בקווים שאושרו לנסיעה חינם לא יידרשו להציג שום מסמך או תעודה, ולא תחול על הנוסעים שום מגבלת גיל. הנסיעה תתבצע ללא צורך בתיקוף בכרטיס הרב קו או באחד היישומונים לתשלום בתחבורה הציבורית. 

למידע נוסף אודות קווי האוטובוס שיפעלו ללא תשלום, ניתן לפנות למוקד המידע של משרד התחבורה 8787*. הנסיעה בקווים שאינם מאושרים במסגרת ההסדר כרוכה בתשלום, ובכלל זה קווי אוטובוס עירוניים והרכבת הקלה בירושלים.

תגיות:נגיף הקורונהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה