חדשות בארץ

חשבתם להצביע לבנט? כדאי שתחשבו שוב, וזו הסיבה

נפתלי בנט התבטא פעמים רבות בעד הרפורמים, אישר תוכנית לימודים רפורמית, ותקצב את ארגוניהם במאות אלפי שקלים. ליקטנו עבורכם מקבץ אמירות של יו"ר הימין החדש

  • ט' ניסן התשפ"א
בנט (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)בנט (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
אא

נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הימין החדש, כיהן בממשלות הקודמות כשר הביטחון, שר החינוך, שר הכלכלה, שר ירושלים והתפוצות והשר לשירותי דת. סקירה קצרה לפעילותיו במהלך השנים הללו, מצביע על תמיכה ואהדה שאינה מוסווית, לקהילה הרפורמית.

ליקטנו עבורכם מספר דוגמאות. ב-2017, כאשר בוטל מתווה הכותל, אמר בנט, שכיהן אז כשר התפוצות את הדברים הבאים: "ביממה האחרונה קיימתי מפגשים עם מנהיגי יהדות ארצות הברית שנמצאים בארץ והתמונה קשה. יש משבר ממשי מול הנהגת יהדות ארה"ב". לדבריו, "הם חשים שקיבלו סטירת לחי מממשלת ישראל – תחושה סובייקטיבית שהם אינם רצויים כאן. זו כמובן אינה המציאות אבל זו התחושה להם. הם אחינו. הם רצויים כאן ומהווים בסיס אסטרטגי למדינת ישראל ואנחנו נישאר מאוחדים איתם. נעשו מספר שגיאות ויש דיס-אינפורמציה רחבה שכביכול אין יותר תפילות ברחבת 'עזרת ישראל', זה לא נכון, היא פתוחה לכל הזרמים והיא תישאר פתוחה לצמיתות. כל זה לא השתנה".

בהיותו שר החינוך, אישר המשרד בראשותו תכנית רפורמית ובה תכנים נוצריים והפניה להיכרות עם ארגוני שמאל קיצוני מנתמכי הקרן החדשה לישראל, כך עולה מדו"ח ארגון 'חותם – יהדות על סדר היום', בנושא תכנית "תרבות יהודית ישראלית" של משרד החינוך, שמטרתה תגבור לימודי יהדות בבתי הספר הממלכתיים.

"יש לי קרובי משפחה רפורמים. חלקם כבר לא יהודים"

עוד בהיותו שר התפוצות, חשף בנט את העובדה שקרובי משפחתו בארה"ב חלקם רפורמים, וחלקם מתבוללים. "יש לי קרובי משפחה שהם לא אורתודוכסים, חלקם רפורמים. לצערי חלקם כבר לא יהודים. המצב בחו"ל הוא מאוד מאוד שונה מהמצב פה. אנחנו צריכים להיות ערניים לזה שאנחנו לא רק יכולים להסתכל מנקודת המבט שלנו. זהו תחום מאוד רגיש מבחינה אידיאולוגית. יש פה הרבה מאוד נקודות מוקש ואנחנו חייבים ביחד לצלוח את זה למען עתיד העם היהודי".

בהיותו שר החינוך, חשף בנט בחשבון הטוויטר שלו כי דווקא בשנת כהונתו כשר החינוך, גדלו התקציבים שהעניק המשרד לארגונים ל"יהדות מתקדמת", כלומר רפורמים.

"המציאות הפוכה ב180 מעלות. הגדלנו תקציבים משמעותית. תסתכלו ותחליטו בעצמכם" צייץ בנט וצירף טבלה עם נתנוי התמיכה של משרד החינוך בארגונים ל"יהדות מתקדמת" בשנים האחרונות, ממנה עולה כי בשנת כהונתו של בנט כשר החינוך דווקא גדלו התקציבים שמעניק המשרד לאותם ארגונים.

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

את הדברים חשף ארגון חותם, שתקף את משרד החינוך, שמחד הכחיש כל קשר לתנועה הרפורמית, ומאידך - הוא מתקצב אותה במאות אלפי שקלים.

הממונה על חוק חופש המידע במשרד החינוך טען כי “עמותת תל”מ – תנועה ליהדות מתקדמת בישראל, אינה מקבלת תמיכות מהמשרד ואין עמה כל התקשרות אחרת”. מנגד, אותו גורם העביר את המידע הבא, לפיה משרד החינוך תקצב את התנועה בסכום של 180,999 ₪, וזאת במסגרת “תקצוב מרכזים להעמקת החינוך היהודי בבתי ספר ממלכתיים”, וזאת מלבד תקצוב עמותות נוספות הקשורות לתנועה הרפורמית. גם בספר התקציב של משרד החינוך מופיע כי בשנת 2015 העביר משרד החינוך לתנועת ליהדות מתקדמת סכום של 235 אלף ₪. בשנת 2014 הועברו לתנועה בידי משרד החינוך 459 אלף שקלים.

עמדה פתוחה ביחס ליהדות פלורליסטית

בשנת 2017, בהיותו שר התפוצות, השתתף נפתלי בנט באירוע הגאלה החגיגי במסגרת הוועידה השנתית של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית ה-IAC. כאשר נשאל בנט מה ישראל יכולה ללמוד מיהדות התפוצות, הביע השר עמדה פתוחה ביחס ליהדות פלורליסטית, כפי שחווה אותה בזמן שהתגורר בארה"ב: "אחד הדברים שישראל יכולה ללמוד מהתפוצות היא הנחלה של יהדות ללא שיפוטיות. אתה יהודי אתה מוזמן, זה משהו שאנחנו צריכים להטמיע בישראל. גם הפער המנטלי שקיים בין יהודי ארה"ב לישראלים, ניתן לגישור ואנו חייבים ליצור מערכת יחסים שתישאר לעוד מיליוני שנים".

"בית הספר הקונסרבטיבי הנפלא בניו יורק"

בהיותו שר החינוך התארח בנט בבית ספר קונסרבטיבי בביקורו בארה"ב, והעלה לחשבון הטוויטר שלו סרטון קצר המתעד קבלת פנים לה זכה בבית ספר יהודי בעיר, עם הכיתוב: "מפגש עם תלמידי בית הספר הקונסרבטיבי הנפלא 'סולומון שכטר' בניו יורק. כמה אהבת הארץ, כמה אהבת יהדות". הציוץ זיכה אותו בתגובות זועמות בדף הטוויטר שלו ודיווחים שליליים מקרב היהדות החרדית.

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה