חדשות בארץ

ביום הבחירות: נסיעות חינם בקווים בין עירוניים וברכבת ישראל

רכבת ישראל וקווי האוטובוסים הבין עירוניים יפעלו ללא תשלום לכלל הציבור ביום שלישי הקרוב, יום הבחירות

  • ח' ניסן התשפ"א
(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד התחבורה וועדת הבחירות המרכזיות סיכמו כי ביום שלישי הקרוב, יום הבחירות לכנסת ה-24, התחבורה הציבורית הבינעירונית כולל קווי רכבת ישראל תופעל ללא תשלום לכלל הציבור.

600 קווי אוטובוסים בין עירוניים וכן כל קווי רכבת ישראל יפעלו למען הציבור ללא תשלום החל ממחר, יום שני, בשעה 20:00 עד למחרת (יום שלישי), בשעת סיום השירות של התחבורה הציבורית.

בתוך כך, מגיד המישרים הרב ברוך רוזנבלום, התייחס למערכת הבחירות הקרובה. בדרשתו השבועית, קרא הרב מדם ליבו: "'עֵֽת־צָרָ֥ה הִיא֙ לְיַֽעֲקֹ֔ב וּמִמֶּ֖נָּה יִוָּשֵֽׁעַ'. בליל הסדר אנחנו אומרים את ה'הלל', בהלל אנחנו אומרים 'לא לנו ה' כי לשמך תן כבוד'. כל מה שאנחנו רוצים ריבונו של עולם זה רק כבוד שמים. כותב הספר 'מבכורי ישראל' שאם אדם מגיע להכרה אחרי ליל הסדר ש'אין לי שום רצון. אכפת לי רק מכבוד שמים', זאת הפיתקא של ליל הסדר.

"הבחירות לא מעניינות אותו. לא אכפת לנו אם יבחר זה או זה, אלא רק כי 'לשמך תן כבוד'. כבוד שמים אכפת לנו. וכל פתק שנכנס לקפלי והולך למפלגות של נציגי גדולי התורה, כל פתק כזה אתה מודיע 'לא לנו ה' כי לשמך תן כבוד'. אני הולך להצביע בשביל כבוד שמים. אני מקיים 'ועשית ככל אשר יורוך', עם כל הטענות שישי לי. הכל בכל מכל.

"בפתק הזה אתה מכריז שאתה רוצה לשמור על קדושת השבת והמשפחה, על החינוך הטהור. וכי לחבר כנסת אתה מצביע? אתה מצביע לקדוש ברוך הוא. אתה אומר לו: 'אני רוצה שבת, אני רוצה טהרה. אני רוצה שבמדינה הזו ישמרו על דברים חשובים ליהדות.

הרב רוזנבלום התייחס לאלו שמתכננים לא להצביע, והגדיר אותם כ"נותנים כוחות לסיטרא אחרא", כיוון שעל פי עקרונות הבחירות בישראל, כל אחד שלא מצביע גורם לכך שהמפלגות הגדולות יגדלו יותר.

צפו בדבריו הכואבים של הרב ברוך רוזנבלום:

 
תגיות:בחירות 2021רכבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה