חדשות בארץ

3 ימים לבחירות: לאף אחד מהגושים אין רוב

3 ימים לפני הבחירות, ועל פי הסקר שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel עבור חדשות 12 נראה כי לאף אחד מהגושים אין רוב

  • ז' ניסן התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

3 ימים לפני הבחירות, ועל אף מגמת התחזקות לימין ולליכוד, הגוש אינו מגיע ל-61 מנדטים - כך עולה מסקר שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel עבור חדשות 12.

מנתוני הסקר עולה שלו היו הבחירות נערכות היום, מפלגת הליכוד היתה מגיעה ל-32 מנדטים. זוהי עלייה לעומת הסקר שפורסם בשבוע שעבר, שחזה למפלגה 30 מנדטים בלבד. עוד בסקר נראה כי יש עתיד מקבלת 18 מנדטים.

מפלגות שנחלשות לעומת הסקרים הקודמים הן: תקווה חדשה בראשות גדעון סער, ימינה בראשות נפתלי בנט, שמקבלות 9 מנדטים כל אחת. עוד בסקר: ש"ס – 8 מנדטים, הרשימה המשותפת - 8, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 7, העבודה – 6.

על פי הסקר, 4 מפלגות נמצאות על סף אחוז החסימה, אך עוברות אותו: הצינות הדתית של בן גביר וסמוטריץ', כחול לבן, מרצ ורע"מ – שצפויות לקבל 4 מנדטים כל אחת. המפלגה הכלכלית החדשה בראשותו של ירון זליכה לא עוברת את אחוז החסימה, ומקבלת 1.3% בלבד.

הנשאלים בסקר ענו על השאלה מי הם מעדיפים לראשות הממשלה. על שאלה זו השיבו 36% כי הם מעדיפים את נתניהו, 23% השיבו ביאיר לפיד. 12% צידדו בגדעון סער, ו-7% בנפתלי בנט.

במהלך הסקר נשאלו המשתתפים בנוגע לסוגיית ההכרעה. 40% מכלל נשאלי מחנה הימין השיבו שהם מאמינים שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה. 38% מעריכים שלא תושג הכרעה, והמדינה תצעד לעבר בחירות חמישיות. 11% בלבד מעריכים שהמחנה  שמתנגד לנתניהו ישיג רוב של 61 מנדטים וירכיב את הממשלה הבאה.

בקרב מצביעי המרכז – שמאל, 26% השיבו שהם מעריכים שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה, 48% מהם סבורים שנגיע לבחירות נוספות, ו-16% בלבד מעריכים שהגוש שלהם ישיג רוב של 61 מנדטים להחלפת נתניהו.

עוד בסקר, עלה כמובן נושא הקורונה. 57% אינם מסכימים עם אמירתו של ראש הממשלה – שהקורונה מאחורינו. גם בקרב מצביעי הימין ניכרת חוסר הלימה בין דבריו של נתניהו לבין תחושתם של הנשאלים מהגוש – ש-47% מהם אינם מסכימים עם האמרה שישראל צלחה את המגפה.

42% מכלל הנשאלים העריכו שתפקוד הממשלה בטיפול במשבר הקורונה הבריאותי הוא בסך הכל רע. אך סביב המשבר הכלכלי – 64% מהמשתתפים טענו שהממשלה מתפקדת בצורה רעה בסך הכל.

מתלבטים במי לבחור? הרב זמיר כהן במסר חשוב לציבור. צפו:

תגיות:סקר בחירותבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה