חדשות בעולם

הקרמלין: "דבריו של ביידן רעים מאוד וחסרי תקדים"

מחריף המשבר בין וושינגטון למוסקבה, בעקבות דבריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי מדובר בהתבטאות חסרת תקדים והצהיר כי מוסקבה תבחן את יחסיה עם וושינגטון

ביידן ופוטין (תמונות: שאטרסטוק)ביידן ופוטין (תמונות: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 14:25)

המשבר מחריף: רוסיה הגיבה היום (חמישי) על התבטאותו החריפה של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שכינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "רוצח". דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בשיחת ועידה לכתבים כי דבריו של ביידן "רעים מאוד", והגדירם כ"חסרי תקדים".

פסקוב ציין כי היחסים בין שתי המדינות "רעים מאוד", וכי דבריו של ביידן על פוטין מעידים על כך שהוא אינו מתכוון להביא לשיפורם: "רוסיה תיקח זאת בחשבון", אמר. לדבריו, מוסקבה "תנתח את עמדתה לשיתוף פעולה עם וושינגטון".

הנשיא הרוסי הגיב אף הוא על התבטאותו של ביידן, ואמר כי הוא "מאחל לו בריאות". בריאיון ששודר בטלוויזיה הממלכתית של רוסיה, אמר פוטין כי ההערות שהשמיע ביידן כלפיו משקפות את עברה של ארצות הברית ואת בעיותיה הנוכחיות: "זה כמו להסתכל במראה. כשהיינו ילדים ורבנו במגרש המשחקים, נהגנו לומר 'מה שאתה אומר על אחרים זה מה שאתה בעצמך'".

בריאיון לרשת ABC, ששודר אמש, התייחס ביידן לדו"ח מודיעין חדש שפורסם בארצות הברית, ממנו עלה כי רוסיה התערבה בבחירות האחרונות לנשיאות בינו ובין דונלד טראמפ. הוא הצהיר כי פוטין "ישלם בקרוב את המחיר" על כך. בתשובה לשאלה האם הוא רואה בנשיא הרוסי רוצח, הגיב ביידן בחיוב ואף הוסיף כי לפוטין "אין נשמה". בתגובה לדברים, החזירה רוסיה את שגרירה בוושינגטון, אנטולי אנטונוב, להתייעצויות דחופות במוסקבה.

קונסטנטין קוסצ'יוב, סגן יו"ר הבית העליון של הפרלמנט הרוסי, אמר כי דבריו של ביידן "בלתי מקובלים", וכי הם ידרדרו עוד יותר את היחסים המתוחים ממילא בין שתי המדינות. הוא ציין, כי החזרת השגריר הינה צעד הגיוני בשל הנסיבות: "אני מניח שזה לא יהיה הצעד האחרון, אם הצד האמריקני לא יספק הסבר או התנצלות", אמר. עם זאת, הוא הביע תקווה כי ארצות הברית תשנה את מדיניותה כלפי רוסיה.

תגיות:רוסיהארצות הבריתולדימיר פוטיןג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה