חדשות בריאות

נמשכת המגמה החיובית: מקדם ההדבקה ירד ל-0.7

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-2.1%, הנתון הנמוך ביותר מאז חודש דצמבר. על אף הנתונים המעודדים, דו"ח אמ"ן מזהיר מפני שאננות

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

נמשכת המגמה המעודדת של הירידה בתחלואת הקורונה. משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי אתמול אובחנו 1,472 נדבקים חדשים בנגיף. 72,620 בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן ירד ל-2.1% – הנתון הנמוך ביותר מאז חודש דצמבר.

מקדם ההדבקה (R) רשם אף הוא ירידה נוספת – ל-0.7. בחברה הכללית עומד המקדם על 0.72, בחברה החרדית על 0.6, ובחברה הערבית על 0.82.

25,941 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 922 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. במספר החולים הקשים נרשמה ירידה אל מתחת לרף ה-600, והוא עומד כעת על 578, ביניהם 202 מונשמים. אתמול נפטרו 11 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מספר הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה ל-6,051.

אתמול חוסנו כ-90 אלף איש, מתוכם קרוב ל-19 אלף קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתחילת מבצע החיסונים, חוסנו במנה ראשונה 5,140,261 בני אדם – 55.28% מכלל האוכלוסיה. 4,326,416 איש, המהווים 46.91% מהציבור, קיבלו כבר את שתי המנות. למעלה מ-4 מיליון איש זכאים לתעודת מתחסן, לאחר שחלף שבוע מאז קיבלו את החיסון השני.

על אף תמונת המצב האופטימית העולה מהנתונים, דו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר הזהיר מפני שאננות: "בעקבות ביצועיו הטובים של החיסון ממשיכה הירידה בתחלואה", נכתב בדו"ח. "עם זאת, התחלואה עדיין רבה ומומלץ להמשיך לעטות מסכה כנדרש. חרף ההתפתחויות החיוביות, המשך ההקלות עלול להביא לעלייה מחודשת בתחלואה, בעיקר אצל אלו שטרם חוסנו".

כותבי הדו"ח ציינו, כי "סיכון מרכזי למבצע החיסונים הינו כניסת וריאנטים מחו"ל שיפחיתו משמעותית ממועילותו. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון".

בתוך כך, במשרד הבריאות הודיעו כי בשבוע הבא יחל מבצע לחיסונם של אנשים המרותקים לבית שאינם יכולים להגיע למרכזי ההתחסנות. לאחר התייעצות בין שר הבריאות יולי אדלשטיין למנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, סוכם כי מחר ייערך פיילוט למבצע. מתווה החיסון יכלול מתן זריקה אחת בלבד למרותקי הבית בבתיהם, על פי פיתוח ייחודי של אגף הרוקחות במשרד הבריאות שנעשה בשיתוף חברת פייזר. החיסון יבוצע על ידי אחיות קופות החולים, בשילוב אנשי מד"א שיבצעו את הניוד. הצוותים המשותפים יעברו בין הבתים, בתיאום מראש, ויחסנו את מרותקי הבית. 

על פי נתוני משרד הבריאות, בישראל ישנם כ-105 אלף מרותקי בית. כ-75% מתוכם חוסנו עד כה בדרכים שונות, בעיקר באמצעות הבאתם באמבולנס למרכזי ההתחסנות.

"לא נותיר איש מאחור", אמר אדלשטיין. "כפי שהתחייבנו מההתחלה, אין אזרח בישראל שירצה להתחסן ולא יוכל. אני שמח שנמצא הפתרון גם למרותקי הבית שאין ביכולתם להתנייד למרפאת החיסונים, גם כאשר הם מקבלים סיוע לכך. אני מודה לקופות החולים על המאמצים העילאיים שהם עושים כדי שאיש לא יישאר מאחור".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה