חדשות בריאות

נחשף: כמה שילמה ישראל עד כה על חיסוני הקורונה?

בתשובה לשאלת יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, חשפו נציגי האוצר והבריאות כי עד כה הוציאה ישראל 2.6 מיליארד שקלים על רכישת חיסוני הקורונה. בהמשך צפויה הוצאה נוספת לצורכי רכש חיסונים, המוערכת בכ-2.5 מיליארד שקלים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מדינת ישראל שילמה עד כה 2.6 מיליארד שקלים על רכישת חיסוני קורונה עבור אזרחיה. כך חשף היום (שלישי) נציג משרד האוצר במהלך דיון בוועדת הכספים. הנתון נמסר לבקשת היו"ר, חבר הכנסת משה גפני, וזאת לאחר שהתקבל אישור לכך ממשרד ראש הממשלה.

בתשובה לשאלה נוספת של גפני, אמרו נציגי משרד הבריאות כי ההוצאה הצפויה לרכש נוסף של חיסונים מוערכת בכ-2.5 מיליארד שקלים.

גפני שיבח את ראש הממשלה בנימין נתניהו על מבצע החיסונים: "מדינת ישראל עומדת לפני כל המדינות בעולם, תודה לק-ל. אנו שמחים שהחיסונים עובדים ואפשר להתחיל לחזור לשגרה".

ועדת הכספים אישרה בישיבתה את הבקשה להעברה תקציבית בסכום כולל של 1.973 מיליארד שקלים לצורכי משרד הבריאות, וזאת במסגרת הסכומים שהוקצו להתמודדות עם משבר הקורונה. במסגרת הבקשה, עליה חתם שר האוצר ישראל כ"ץ, פורט כי היא נועדה לתמוך בפעילות מערכת הבריאות מול הנגיף, לריסון התחלואה ולשמירה על בריאות האזרחים.

מתוך סכום זה, 1.349 מיליארד שקלים נועדו לממן את המשך הפעלת מערך הבדיקות, החקירות והבידודים, המצריכים תקצוב נרחב, וזאת לאור ביצוע ביצוע עשרות אלפי בדיקות ביום. התקציב ישמש לרכש מכשירי בדיקה, רובוטים לביצוע בדיקות, הרחבה של כוח האדם במעבדות, וכן רכש מטושים וריאגנטים לביצוע הבדיקות.

תגיות:חיסוןמשה גפניועדת הכספיםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה