חדשות בארץ

הנשיא והרמטכ"ל המריאו לביקור באירופה

הנשיא ראובן ריבלין יקיים סדרת פגישות מדיניות בברלין, וינה ופריז. הרמטכ"ל אביב כוכבי, המתלווה אליו, יעניק תדרוכים ביטחוניים במהלך הפגישות

ריבלין וכוכבי (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)ריבלין וכוכבי (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין המריא הבוקר (שלישי) לביקור מדיני באירופה, במהלכו יקיים סדרת פגישות בברלין, וינה ופריז. אל הנשיא מתלווה הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, שיעניק תדרוכים ביטחוניים במהלך הפגישות המדיניות.

"הנסיעה המדינית החשובה אליה אני יוצא יחד עם הרמטכ"ל משמעותית מאוד בתקופה זו יותר מתמיד", אמר אמש הנשיא ריבלין. "אירופה מגלה מחויבות בלתי רגילה לביטחונה של מדינת ישראל ולשימור היציבות במזרח התיכון, ואנו מלאי הערכה על כך. התקופה הנוכחית פותחת פתח של תקווה להעצמת הקולות המתונים באזור, ואנו נעשה כל מאמץ לאפשר לקולות אלה לקבל את המקום הראוי".

ריבלין הוסיף כי "דווקא בשעה זו מאיימים הכוחות הקיצוניים, ובראשם איראן, לערער על היציבות הזאת, וחשוב לוודא כי הקהילה הבינלאומית רתומה, בקול נחרץ ובלתי מתפשר, למאבק בהתגרענות האיראנית ותמיכתה בארגוני טרור המאיימים על ישראל ועל היציבות באזור. על סדר יומי בביקור זה עומד גם המאבק בשימוש שנעשה בבית הדין הבינלאומי בהאג כנגד חיילינו ואזרחינו. חיילינו הם בשר מבשרנו, ילדינו ונכדינו, ואנו סומכים על ידידינו באירופה שיעמדו לצדנו גם במערכה החשובה הזאת".

ריבלין יחל את ביקורו בפגישת עבודה מדינית שיקיים היום עם נשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר. מאוחר יותר הוא ייפגש עם שר החוץ הגרמני, הייקו מאס. מחר ימריא הנשיא לוינה, שם יקיים פגישה מדינית עם נשיא אוסטריה, אלכסנדר ון דר בלן. השניים יישאו דברים בטקס זיכרון לקרבנות השואה, שיערך למרגלות האנדרטה לזכר יהודי אוסטריה.

ביום חמישי בבוקר יצא ריבלין לפריז, שם ייפגש עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. בתום ביקורו בצרפת, הוא ימריא בדרכו חזרה לישראל.

תגיות:אירופהראובן ריבליןאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה