חדשות בארץ

אדלשטיין: לא מתכוון להתמודד על נשיאות המדינה

בריאיון לכנס ירושלים של "בשבע", הצהיר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי לא יתמודד על נשיאות המדינה. על מבצע החיסונים: "ראש הממשלה הפעיל לחץ פיזי לא מתון על המנכ"לים של החברות"

אדלשטיין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הכריז הבוקר (שני), כי אינו מתכוון להתמודד בבחירות לנשיאות המדינה שיתקיימו בקיץ. "יש לי תפקידים אחרים לעשות", אמר בריאיון לכנס ירושלים של "בשבע". "זיכה אותי הקב"ה בתפקיד של שר הבריאות. מי היה מאמין שבעקבות העימות מול בג"ץ ועזיבת תפקיד יו"ר הכנסת, אזכה להציל חיים במלוא מובן המילה. אני רואה זכות גדולה שהייתי בתפקיד הזה בתקופה הזו. אם יהיה תפקיד אחר לעשות טוב לעם ישראל – אשמח לעשות טוב בכל תפקיד. העשייה מדגדגת לי מספיק לפני תפקיד הנשיא".

אדלשטיין התייחס למגמת הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה, ואמר כי היא נובעת מקצב ההתחסנות הגבוה של הציבור: "אפשר לומר די בוודאות שאנחנו במקום אחר לגמרי. אני מאוד מקווה שכך יישאר בהמשך. הדבר היחידי שקצת מחזיק אותנו במתח הוא האפשרות של כניסת וריאנטים שאנחנו לא הכרנו. כרגע, ברוך השם, החיסונים פועלים נגד כל וריאנט שאנחנו נתקלים בו".

באשר למבצע החיסונים, ולתפקיד שמילא ראש הממשלה בנימין נתניהו בהבאתם, אמר אדלשטיין: "ראש הממשלה הפעיל לחץ פיזי לא מתון על המנכ"לים של החברות, כפי שמנכ"ל פייזר אלברט בורלא העיד בעצמו. עשרות שיחות, כולל בשעות הלילה. יחד עם זאת, היו עוד שחקנים בזירה. היה צוות מקצועי מדהים במשרד הבריאות, שכבר בחודש מאי הציג לי את ההסכמים המתהווים עם החברות. ראש הממשלה נתן את הדחיפה האחרונה כשעוד לא סוכם לגבי תאריכים להגעת החיסונים או כשהיה צריך לשבור מחסומים בירוקרטיים – לא רק אצל החברות אלא גם אצלנו".

"לו היינו מקשיבים לכמה קולות, כולל בממשלה, עד היום לא היה מתחסן אחד במדינת ישראל", הוסיף אדלשטיין. "למה כל כך הרבה כסף, למה כל כך הרבה חיסונים – כאילו ידענו מראש איזו חברה תפתח ראשונה את החיסון".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונהחיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה