מעניין

בן ה-10 ששוקל 200 קילו: "אני רוצה להיות ילד רגיל"

מבצע גיוס כספים נרחב נפתח בימים האחרונים בברזיל - עבור מתאוס פטר בן ה-10 בלבד, ששוקל 200 קילו, ונזקק לניתוח קיצור קיבה בדחיפות

אא

מבצע גיוס כספים נרחב נפתח בימים האחרונים בברזיל - עבור מתאוס פטר בן ה-10 בלבד, ששוקל 200 קילו, ונזקק לניתוח קיצור קיבה בדחיפות. 

"אנחנו רוצים שהבן שלנו יגדל בצורה נורמלית. שתהיה לו ילדות נורמלית", אומרים הוריו של מתאוס, שקצת התייאשו ממצבו הבריאותי בשנים האחרונות, ומייחלים לניתוח שיציל את חייו. 

"כבר כשהוא נולד הוא נולד כתינוק שמן. כשהוא היה רק בן חודש, הרופאים שלו נדהמו לגלות שהוא שוקל שבעה קילוגרמים", משחזרת אמו גבריאלה. "וזה עוד כשהוא אכל רק חלב אם, לפני שהוא התחיל לאכול אוכל מוצק".

בראיון שנעשה עם ההורים בכלי התקשורת, הם סיפרו כי בגיל שנתיים, כשמתאוס הגיע כבר למשקל בלתי יאומן של 43 קילוגרמים - הם הבינו שהגיע הזמן לפעול, והתחילו לקחת אותו לסדרת בדיקות רפואיות שתתחקה אחר הבעיה הרפואית שבגללה הוא משמין כל כך, בגיל כה צעיר. 

אולם למרבה הצער, אף לא רופא אחד הצליח לגלות מהי התופעה הזו שממנה מתאוס סובל. "עברנו 10 שנים מתישות שבהן כל הזמן ניסינו להבין מה לא בסדר עם הבן שלנו", מספרת גבריאלה. "חשבנו שהוא סובל מהפרעות הורמונליות, אז הלכנו לרופאים אנדוקרינולוגים. חשבנו שיש לו בעיות נפשיות, אז סחבנו אותו לטיפולים פסיכותרפיים. חשבנו שהוא פשוט זולל בלי הכרה מכל הבא ליד, אז לקחנו תזונאים שישנו את התזונה שלו - אבל גם הם אמרו שהוא לא סובל מבעיות של הרגלי תזונה לקויים או התקפי זלילה. 

"מעולם לא ראיתי אותו פותח את המקרר בבית, וזולל מכל הבא ליד - ובכל זאת היו תקופות שבהן הוא עלה 7 ק"ג בשבוע. זה אבסורד, ואנחנו כבר לא יודעים מה לעשות חוץ ניתוח קיצור קיבה, שיחזיר את ילדותו האבודה".

"אני רוצה להיות ילד רגיל", אומר גם מתאוס בחיוך ממיס, תוך שהוא מבטיח שהוא אוכל בדיוק כמו ילדים אחרים בגילו. "אני אמנם לא סובל מהצקות בבית ספר ובריונות, אבל זה עדיין לא נעים להיראות ככה. אני רוצה להיראות כמו כולם", הוא אומר. 

תגיות:קיצור קיבהמשקלילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה