חדשות בריאות

פרופ’ רוני גמזו: "דינמיקת המגפה של מחלת הקורונה – מאחורינו"

ממונה הקורונה הקודם, פרופ' רוני גמזו, קרא לנקוט בצעדים נוספים לפתיחת המשק ולהחזיר את התלמידים ליותר ימי לימוד במוסדות החינוך: "הקורונה הופכת להיות מחלה ספורדית"

פרופ’ גמזו (צילום: David Cohen/FLASH90)פרופ’ גמזו (צילום: David Cohen/FLASH90)
אא

פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב ומי ששימש כפרויקטור הקורונה הקודם, קרא הבוקר (שני) להמשיך בתהליך פתיחת המשק בצורה מתוכננת ובטוחה. "בעיניי, הדינמיקה המגפתית של המחלה הזו מאחורינו", אמר בריאיון ליעקב אילון בערוץ כנסת. "היא הופכת להיות מחלה ספורדית".

"עדיין יהיו לנו חולים קשים בבתי החולים, אבל לא במספרים שיכריעו את מערכת הבריאות", הוסיף פרופ' גמזו. "המיקוד צריך להיות בשיקום הכלכלה, החברה והביטחון העצמי שלנו כמדינה". הוא קרא, בין היתר, לאפשר כניסה בטוחה של תיירות לארץ ולאפשר לכל התלמידים ללמוד יותר ימים במוסדות החינוך: "צריכים לפתוח יותר ימים ללימודים רגילים ופחות זומים. לא צריכים להיבהל מתחלואת ילדים, שהיא אפשרית. יקח עוד חודש-חודשיים עד שנקבל את האישורים לחיסון הילדים, אבל עד אז צריך לזכור שילדי ישראל איבדו ימים רבים של חינוך. צריכים לחזור לזה בכל הגילאים".

לדברי פרופ' גמזו, "יש בהחלט אפשרות למוטציות, אבל אסור שהן יהלכו עלינו אימים. אנחנו חייבים לכוון קדימה, להתעורר מהמגפה. עדיין אין אף מוטציה שהיא עמידה לחיסונים, בואו לא ניבהל מזה. זאת נקודת הזמן שישראל צריכה לדאוג לציבור שלה, בוודאי לכלכלה שלה. החיסון המסיבי של אוכלוסיית המבוגרים מגיל 16 צריך להקנות לנו ביטחון".

ממונה הקורונה הקודם ציין, כי לדעתו יש "למצוא את הדרך" לחסן את האוכלוסיה שבשטחי הרשות הפלסטינית: "אני בטוח שזה מורכב, זה לא פשוט להשיג את החיסונים ולהעביר אותם. אבל החיסון של 100 אלף הפועלים, פחות או יותר, עם אישורי עבודה בישראל – לטעמי לא מספיק. אנחנו צריכים למצוא את הדרך, למול השכנים או למול הרשות, לאפשר להם להגיע לרמת חיסון גבוהה".

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה