חדשות בארץ

מקומם: השר שוסטר קרא לדון בהגבלת קצב הילודה

אמירתו של שר החקלאות אלון שוסטר כי יש לקיים דיון על קצב הילודה בישראל גרמה לסערה. מנכ"ל ארגון אופק, אלעד צדיקוב: "פריון הילודה הוא הבסיס להצלחת העם"

  • כ"ה אדר התשפ"א
שוסטר (צילום: David Cohen/FLASH90)שוסטר (צילום: David Cohen/FLASH90)
אא

שר החקלאות אלון שוסטר (כחול לבן) עורר ביממה האחרונה סערה, כאשר קרא אתמול (שני) לקיים דיון על הגבלת קצב הילודה במדינת ישראל.

במהלך פאנל בחירות אמר שוסטר, כי הוא מבקש להניח על סדר היום "נושא שיש בו רגישות". לדבריו, "צפיפות האוכלוסין וקצב הילודה במדינת ישראל הם מהגבוהים במדינות המפותחות. צפיפות יוצרת לחצים, יש ויכוח גדול על היקף השטח הלגיטימי להתפשטות ולהתיישבות במדינת ישראל".

"הצפיפות תגדל, ולכן יש להניח על השולחן עבור הדור הבא את שאלת קצב הילודה במדינת ישראל", הוסיף השר. ''כל ילד הוא ענק, הוא נהדר, ואני רוצה המון נכדים. אבל אני רוצה שלנינים שלי יהיה עולם טוב, שחי בשלום עם סביבתו".

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח שנרצח בינואר 2018 בפיגוע ירי, הגיבה: "רק רוצה לומר לאלון שוסטר שתכננתי משפחה גדולה יותר. אם הוא רוצה, הוא יכול להודות לחמאס שעצרו את זה בזמן".

מנכ"ל ארגון אופק, אלעד צדיקוב, שיגר מכתב לשוסטר בו הביע הפתעה מדבריו. "ישראל מובילה את ממוצע הילודה בעולם בקרב המדינות המערביות", כתב. "זה הישג פנומנלי ואסטרטגי מהמעלה הראשונה, בעיקר נוכח הימצאותנו עדיין במאבק התיישבותי על ארץ ישראל מול ערביי ישראל, הפלסטינים ביהודה ושומרון והבדואים בנגב".

"חוסן המדינה נקבע, בין היתר, במאזן דמוגרפי גדל בקביעות", הוסיף צדיקוב. "פריון הילודה הוא הבסיס להצלחת העם. מדינות העולם באמריקה, אירופה והמזרח, בהן הילודה ירדה אל מתחת לשני ילדים בממוצע למשפחה, נמצאות כעת במאבק דמוגרפי מול שעון חול של צמצום האוכלוסין".

"גדולי אויבינו בכל הדורות ניסו לפגוע בערך הילודה, מתוך ידיעה כי היא הכלי לביסוס עם ישראל ושליחותו ההיסטורית. כשר חקלאות, המוביל את חשיבות העבודה העברית והתוצרת החקלאית, אפילו שהינן ברות חלוף בייבוא מוזל מחו"ל, מה ראוי כי שליחותך תהא לייקר את סל הערכים של ישראל והעם היהודי לדורותיו – וביניהם הילודה המבורכת, כלי קיבול לשפע ברכה והצלחה", סיכם צדיקוב את דבריו.

תגיות:אלעד צדיקובילודהיעל שבחאלון שוסטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה