חדשות בארץ

"ה-BDS פועל להנציח את הדעה שלישראל אין זכות קיום"

ועידת "המלחמה השקטה" של מקור ראשון ותנועת רגבים דנה, בין היתר, במלחמה בארגוני ה-BDS הקוראים להחרמתה של ישראל ומסיתים נגדה: "מדובר בהרבה כסף, שמשמש להשמיץ את ישראל"

  • כ"ה אדר התשפ"א
הפגנת BDS נגד ישראל (תמונה: שאטרסטוק)הפגנת BDS נגד ישראל (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ביומיים האחרונים התקיימה ועידת "המלחמה השקטה" של מקור ראשון ותנועת רגבים, שעסקה בהשתלטות הפלסטינית הזוחלת על שטחי C ביהודה ושומרון. באחד ממושבי הוועידה, שנערך היום (שלישי), דנו המשתתפים במלחמה בארגוני ה-BDS, המסיתים נגד ישראל וקוראים להחרמתה.

את המושב ניהל הכתב לענייני העולם היהודי של מקור ראשון, צביקה קליין, והשתתפו בו: פרופ' ג'רלד שטיינברג, נשיא מכון המחקר NGO Monitor; מרכוס שף, מנכ"ל מכון IMPACT; תת-אלוף במיל' יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה; ויריב אופנהיימר, לשעבר מזכ"ל שלום עכשיו.

אופנהיימר טען כי "לא כל ביקורת היא אנטישמית" וכי "ההגדרה של BDS כאנטישמיות עושה זילות למילה אנטישמיות". הוא הדגיש כי הוא "לא איפה שנמצא ה-BDS", אבל הוסיף: "צריך להיות גם חכמים פה. מי שרוצה לומר שכל מי שמתנגד לכיבוש הישראלי בשטחים הוא BDS יפסיד במערכה. לדעתי הטקטיקה של כסאח פוגעת במאבק באנטישמיות האמיתית".

פרופ' שטיינברג אמר, כי המאבק שמנהלים ארגוני ה-BDS בישראל הוא "המלחמה השקטה": "תעקבו אחרי הכסף", הצהיר. "מדובר בהרבה כסף. לא מדיניות, לא אידיאולוגיה, לא אתיקה. הרבה כסף שמשמש להשמיץ את ישראל".

שף סיפר על המעקב שמנהל מכון IMPACT בראשותו אחר ספרי הלימוד היוצאים לאור בעולם הערבי ומשמשים לחינוך הדור הצעיר: "מבחינת אנטישמיות ואנטי ישראל, הספרים הפלסטיניים, למעט טורקיה, הם היחידים שהלכו ונהיו גרועים יותר. הכסף שמממן את הספרים האלו הוא כסף אירופאי".

קופרווסר הסביר, כי "הפלסטינים בראייתם נמצאים במאבק להעביר את הציונות מהעולם. לשם גם חותר ה-BDS. המטרה שלנו צריכה להיות ברורה – לראות את התמונה האסטרטגית ולהגיד למי שתומך בנו שהדרך הזאת לא תביא שלום. האירופאים גם תורמים לפלסטינים שנותנים כסף למחבלים, כשכולם כבר יודעים את זה. הם מזינים את המערכה הזאת. מה שקרה בגלל שישראל נעדרה זמן רב מהמערכה, שהרעיונות הללו חלחלו. אנחנו חשבנו שבגלל שאנחנו מקדמים שלום לא צריך להיאבק נגד האנשים האלה, שהם אנטי ציוניים ואנטישמיים. יש כאן מאבק טרוריסטי להנציח את הדעה שלמדינת ישראל אין זכות קיום".

תגיות:הסתהBDS

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה