חדשות בריאות

משרד הבריאות: 724 חולים במצב קשה, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי מקדם ההדבקה עלה ל-1.02, נתון המצביע על כך שהמגפה נמצאת בהתפשטות. המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", ד"ר אורלי גרינפלד: "יש סיכוי שלא נגיע לסגר רביעי, אבל זה תלוי בנו"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון), כי אתמול אובחנו 1,923 נדבקים חדשים בקורונה. כ-46 אלף בדיקות פוענחו, ו-4.3% מתוכן היו חיוביות. מקדם ההדבקה (R) ממשיך לעלות, והבוקר הוא עומד על 1.02 – נתון המצביע על כך שהמגפה נמצאת בהתפשטות.

מספר המאומתים מפרוץ המגפה חצה את רף ה-800 אלף, ועומד כעת על 800,721. בבתי החולים מאושפזים 1,155 חולים, 724 מתוכם במצב קשה. 210 חולים מחוברים למכונות הנשמה. ביממה האחרונה נפטרו 13 חולים נוספים, ומספר הנפטרים הכולל עלה בכך ל-5,861.

עוד עולה מהנתונים, כי 4,929,084 בני אדם, המהווים 53% מהאוכלוסיה, קיבלו את מנת החיסון הראשונה. 3,716,439, כ-40% מהציבור, התחסנו כבר בשתי מנות.

הפעימה השלישית בתוכנית היציאה מהסגר יצאה הבוקר (ראשון) לדרך. במסגרת התקנות, שאושרו אמש על ידי הממשלה במשאל טלפוני, תלמידי כיתות ז'-י' חזרו ללימודים במוסדות החינוך ביישובים הירוקים, הצהובים והכתומים-גבוליים; המסעדות, האולמות וגני האירועים נפתחו מחדש במגבלות; ונכנסו לתוקף הקלות בכניסה לישראל וביציאה ממנה.

המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", ד"ר אורלי גרינפלד, אמרה כי פתיחת המשק נותנת מקום לאופטימיות לחזרה לשגרה, אולם ציינה כי קיים גם חשש לעלייה בתחלואה: "הצלחת הפתיחה תלויה בכל אחד מאיתנו", אמרה בריאיון לכאן ב'. "ההקפדה של בעלי העסקים על התו הירוק, ההקפדה של כולם על ההגבלות – זה המפתח להצלחת המהלך".

ד"ר גרינפלד הוסיפה כי "מספר החולים הקשים יציב סביב ה-700. טוב שזה לא עולה, אבל גם לא רואים ירידה. אנחנו בנקודת מבחן. הקורונה כאן, לא נוכל כרגע למגר לגמרי את הנגיף. נצטרך להמשיך ולחיות לצידה כשהיא בשליטה, וזה מחייב שמירה על ההנחיות – גם מי שמחוסן צריך להקפיד על מסכות ומרחק".

"יש סיכוי שלא נגיע לסגר רביעי, אבל זה תלוי בנו. תשמרו – כדי שלא נצטרך לחזור לאחור ולהגיע לסגר רביעי. אנחנו נמצאים בשגרה חדשה וצריך להתרגל אליה", סיכמה ד"ר גרינפלד.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהד"ר אורלי גרינפלד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה