חדשות בריאות

משרד הבריאות: מחצית מהנדבקים החדשים אתמול עד גיל 19

על פי נתוני משרד הבריאות, נמשכת הירידה ההדרגתית במספר החולים הקשים. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-5,815

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (חמישי), כי אתמול אובחנו 4,143 נדבקים חדשים בקורונה, כמחצית מהם בגילאי 19-0. קרוב ל-83 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 5.2%.

מגמת הירידה במספר החולים הקשים נמשכת, והוא עומד כעת על 699, ביניהם 224 מונשמים. ביממה האחרונה נפטרו 18 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומספר הנפטרים הכולל מאז פרוץ המגפה עלה ל-5,815.

עוד עולה מהנתונים, כי מקדם ההדבקה (R) רשם ירידה קלה ל-0.99. בדוח אמ"ן הסבירו, כי העלייה במקדם בימים האחרונים קשורה, ככל הנראה, בהסרת המגבלות ובתרומת הווריאנט הבריטי, שהפך מזה זמן לדומיננטי בישראל: "זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ומגדיל משמעותית את הסיכון לתחלואה קשה ולאשפוז".

ברקע החלטת הממשלה לאשר את המתווה לפתיחת השמיים, התריעו כותבי הדוח מפני כניסת וריאנטים נוספים של נגיף הקורונה לישראל. לאחרונה אותרו בארץ שלושה מקרים של הזן שהתפשט לאחרונה במהירות בניו יורק, וכן מספר מקרים של הזן המכונה B.1.525, שהתפשט במהירות בכ-20 מדינות ונושא מגוון מוטציות, כולל כאלו הדומות למוטציות הקיימות בזן הדרום-אפריקני.

אתמול חוסנו כ-104 אלף בני אדם, כ-40 אלף מתוכם קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתחילת מבצע החיסונים, התחסנו 4,859,948 – 52.26% מהאוכלוסייה – במנה ראשונה. 3,576,379 מתוכם, המהווים 38.46% מהציבור, קיבלו כבר את שתי המנות.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה