חדשות בארץ

השרה גמליאל: זיהום הזפת נגרם על ידי ספינה לובית שיצאה מאיראן

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, חשפה כי מכלית נפט גולמי בבעלות לובית שיצאה מאיראן היא האחראית לאסון הזפת החמור בחופי ישראל: "איראן מפעילה טרור על ידי פגיעה בסביבה"

עבודות פינוי פסולת הזפת בעתלית (צילום: אלעד יעקב, לע"מ)עבודות פינוי פסולת הזפת בעתלית (צילום: אלעד יעקב, לע"מ)
אא

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אמרה הערב (רביעי), כי ישראל איתרה את הספינה האחראית לזיהום הזפת החמור בחופי ישראל. במסיבת עיתונאים מיוחדת חשפה גמליאל, כי מדובר במכלית נפט גולמי בבעלות לובית בשם "אמרלד", שהפליגה מאיראן ונשאה את מטענה באופן פיראטי בדרכה לסוריה. "למפעיל האוניה יש דם שחור על הידיים", אמרה. "לא מדובר רק בעבריינות סביבתית, אלא מדובר בטרור סביבתי".

לדברי גמליאל, "לאחר שהאוניה מילאה נפט גולמי בתוכה, היא יצאה לדרך מחופי איראן כשהמשדר שלה כבוי וכשהיא 'חשוכה', ללא מערכת AIS (מערכת מיקום אוטומטי). לאחר שעשתה את כל הדרך מהמפרץ הפרסי עם מכשירים כבויים, היא הדליקה את המכשירים בחזרה ועברה דרך תעלת סואץ. לפני הכניסה למים הכלכליים של מדינת ישראל, היא כיבתה את המשדר למשך כמעט יממה. בין ה-1 ל-2 בפברואר היא זיהמה את המים הכלכליים של מדינת ישראל, תוך כדי תנועה ועם מכשירים כבויים. לאחר מכן המשיכה לאזור סוריה, הדליקה מחדש את המכשירים, ופרקה את הדלק שלה לכלי שיט אחרים. האוניה נמצאת בשעה זו באיראן".

גמליאל הוסיפה והצהירה, כי "איראן מפעילה טרור לא רק על ידי ניסיון התחמשות בנשק גרעיני או על ידי ניסיונות התבססות בגבולותינו. איראן מפעילה טרור על ידי פגיעה בסביבה. כשאיראן פוגעת בסביבה היא לא פוגעת רק במדינת ישראל. מדינת ישראל תתבע פיצויים מהקרן הבין-לאומית ותפנה למבטחים של המכלית. יחד נבוא חשבון עם המפגע, ונתבע פיצויים בשם אזרחי כל מדינת ישראל. נדאג להגיע גם באופן אישי לאותם גורמים, ונתעל את זה כך שהתביעות שנתבע את הגורמים הרלוונטיים שאפשרו את המפגע הסביבתי הזה יבואו וישלמו על כך".

אתמול עדכן המשרד להגנת הסביבה, כי עד כה פונו כ-120 טונות של פסולת זפת מהחופים בפלמחים, ג'סר א-זרקא, הרצליה ועתלית. המשרד מבצע בימים אלה סקר לגבי ההיקפים והמצב בשאר החופים השונים. לפי ההערכות, יידרש טיפול בכ-1,200 טונות של חומר שזוהם בזפת (זפת, חול ופסולת מוצקה כדוגמת פלסטיק, עץ, אצות וצדפים). במשרד להגנת הסביבה הביעו תקווה, כי ניתן יהיה לסיים בשבועות הקרובים את איסוף כל פסולת הזפת, כדי שניתן יהיה לפתוח בזמן את עונת הרחצה.

תגיות:המשרד להגנת הסביבהגילה גמליאלזיהום זפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה