חדשות בעולם

סערה: חרדים הורדו מטיסה - בגלל הפעוט ש"לא עטה מסכה"

סערה על מטוס של חברת התעופה האמריקנית Frontier Airlines, שעשה דרכו ממיאמי לניו יורק: משפחה חרדית הורדה ממטוס על ידי צוות הדיילים, לאחר שלטענתם, המשפחה סירבה לעטות מסכות על פניה

אא

סערה על מטוס של חברת התעופה האמריקנית Frontier Airlines, שעשה דרכו ממיאמי לניו יורק: משפחה חרדית הורדה ממטוס על ידי צוות הדיילים, לאחר שלטענתם, המשפחה סירבה לעטות מסכות על פניה. 

בני המשפחה ועדי ראייה שהיו על המטוס, טוענים לעומת זאת כי כל בני המשפחה היו עם מסכה מלבד הפעוט בן השנה ושלושה חודשים בלבד - שעל פניו לא הייתה מסכה, גם משום שזה מציק לו, וגם משום שעל פי ההנחיות המקומיות, ילדים בני עד שנתיים לא חייבים לעטות מסכה. 

הסיפור התפרסם בחדשות והגיע עד ה'דיילי מייל', שם סיפר מרטין ג'וזף מברוקלין - היהודי החרדי שמשפחתו הורדה מהטיסה, את הדברים הבאים:

לדברי בני המשפחה, צוות הדיילים צחק עליהם והחליט 'להתעלל' בהם רק משום שהם יהודים חרדים. "הגענו למטוס והכל היה חלק", סיפר אב המשפחה המונה 13 מבוגרים ותשעה ילדים, כשהפעוט הוא הקטן מבין כולם. "כולם חבשו מסכות על פי ההנחיות. ישבנו בשורות האחרונות במטוס, ורגע לפני ההמראה - אחת הדיילות ניגשה לבתנו, וביקשה שתשים מסכה לבנה בן ה-15 חודשים. ניסינו להסביר לה שתינוק לא חייב ואינו נדרש לחבוש מסכה, אבל היא סירבה להקשיב".

"אחרי שתי דקות שמענו שהדיילת מכריזה במטוס שהיא קוראת לנוסעים בשתי השורות האחרונות, לרדת מהמטוס", סיפר ג'וזף. "ניסיתי להסביר את עמדתי שוב ושוב, אבל היא נפלה על אוזניים ערלות. הצוות סירב להקשיב לנו, הילדים התחילו לבכות, והבת שלי, שנמצאת בחודש השישי להריונה - הרגישה צירי לידה מהלחץ היינו חייבים לרדת".

בשל הסערה שקמה, נאלצה חברת התעופה לבטל את הטיסה, והנוסעים כולם הורדו לבסוף מהמטוס, אך לדברי ג'וזף - הוא לא קיבל כל התנצלות על הפגיעה במשפחתו, ולא שום הצעה לסידורי לינה עבורם. "נאלצנו לשלם על מלון ללילה, ולטוס למחרת בבוקר בטיסה של חברה אחרת".

מדוברות החברה נמסר כי "הנוסעים סירבו להיענות לדרישה של ממשלת ארה"ב שמחייבת עטיית מסכה במטוסים. רבים מהם, כולל מבוגרים, סירבו לעשות זאת והתנהגו בתוקפנות כלפי אנשי הצוות. בסופו של דבר, הטיסה בוטלה".

ג'וזף, לעומת זאת, טוען כי זו הייתה "אפיזודה אנטישמית לחלוטין. אני רוצה לוודא שאנשים אחרים לא יעברו את מה שאנחנו עברנו. שילמנו כסף עבור כרטיסי הטיסה שלנו, ופשוט הטרידו אותנו. זו הייתה אפיזודה אנטישמית, וזה ממש מזכיר לי את מה שקרה בגרמניה הנאצית לפני 80 שנה", סיכם. 
 

תגיות:טיסהחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה