חדשות בארץ

תלונה לרשות השנייה: "תחקיר חדשות 12 נגד החרדים – פייק ניוז"

ארגון "בצלמו" פנה לנציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, בתלונה נגד חדשות 12 והכתב אילן לוקאץ', בעקבות פרסום הכתבה בה נטען כי ועדת החריגים נותנת העדפה לחרדים במתן אישורי כניסה לישראל: "להטיל קנס חריף על חברת החדשות על רמיסת כללי האתיקה הבסיסיים"

  • י"ח אדר התשפ"א
(צילום: Isaac Harari/Flash90)(צילום: Isaac Harari/Flash90)
אא

הכתבה ששודרה בסוף השבוע בחדשות 12, בה נטען כי החרדים זוכים להעדפה בהחלטותיה של ועדת החריגים המעניקה אישורי כניסה לישראל, ממשיכה להסעיר את הרוחות. ארגון "בצלמו" פנה היום (שלישי) לנציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, בתלונה נגד הכתב אילן לוקאץ' וחדשות 12: "מדובר בפייק ניוז, והכתבה כולה הינה שקר, הסתה, הכללה, הפרת כללי האתיקה, חוסר קבלת תגובות מנמעני הכתבה, ומהווה קומבינה בעצמה".

במכתב ששלח מנכ"ל בצלמו, שי גליק, לרגב נכתב: "מדובר בכתבה מסיתה נגד הציבור החרדי, שמפרה את הנורמות הבסיסיות של עיתונות. אילן לוקאץ' 'חובב החרדים', שכבר אמר שהחרדים הם 'חבורת מפגרים חומינסטים', חבר לעיתונאי אורי משגב שאמר ש'החרדים מסוכנים יותר ממחבלים', וביחד הרימו כתבה שקרית על כך שרק החרדים נוסעים בטיסות חילוץ, דבר שמהווה שקר גמור לדברי גורמי המקצוע".

"מה שהכי חמור בכתבה השקרית והמסיתה והפוגענית הזאת הוא חוסר תגובה. האיש משקר, משמיץ, מסלף, ולא מבקש אפילו תגובה אחת – לא מוועדת החריגים, לא משרת התחבורה, לא מרשות שדות התעופה. כלום".

"אפילו חבר הכנסת יעקב טסלר, שטוענים שהוא עוזר רק לחרדים – לא בודקים מולו. אולי הוא מטפל בכל פניית ציבור? אגב, מניסיון אישי אני יודע שהוא מטפל בכל פניית ציבור – גם חילונים. הוא יו”ר הוועדה לפניות הציבור, וזה בדיוק תפקידו – לעזור לפניות ציבור".

"אי נתינת זכות תגובה למושא כתבה הינה הפקרות ומתחת לכל נורמה עיתונאית", סיכם גליק את מכתבו לנציב פניות הציבור של הרשות השנייה. "אני קורא לך להטיל קנס חריף על חברת החדשות על רמיסת כללי האתיקה הבסיסיים".

תגיות:נתב"גהחברה החרדיתנגיף הקורונהחדשות 12בצלמו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה