חדשות בארץ

אוחנה נפגש עם אריה שיף: "צריך לבטל את כתב האישום"

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הגיע לביקור בביתו של אריה שיף, שירה למוות בפורץ בדואי שניסה לגנוב את רכבו ומואשם בהמתה בקלות דעת. אוחנה: "הבעיה איננה בחוק ולא בלשון החוק, הבעיה היא במפרשי החוק"

אוחנה ושיף, הבוקר (צילום: תקשורת שר הבט"פ)אוחנה ושיף, הבוקר (צילום: תקשורת שר הבט"פ)
אא

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, נפגש הבוקר (שלישי) עם אריה שיף, תושב ערד נגדו הוגש כתב אישום בעבירה של המתה בקלות דעת לאחר שפתח באש לעבר פורץ בדואי שניסה לגנוב את רכבו.

בפגישה, שהתקיימה בביתו של שיף, אמר לו אוחנה: "כתב האישום נגדך לא צריך היה להיות מוגש, ומשהוגש – צריך לבטלו". השר מתח בדבריו ביקורת על החלטת הפרקליטות להגיש את כתב האישום: "כמו בדרך כלל, ובניגוד לדעה הציבורית הרווחת, הבעיה איננה בחוק ולא בלשון החוק, הבעיה היא במפרשי החוק. ברצותם יעניקו לחוק פרשנות מצמצמת עד כדי מאיינת – וכך נוהגים בדרך כלל הפרשנים בסוגיות של הגנה עצמית – וברצותם פרשנות רחבה ומאפשרת. הם נטלו לעצמם את הכוח ליצוק תוכן או לרוקן מתוכן את החוק".

"כל מקרה צריך להיבחן לאור מכלול הנסיבות המרכיבות אותו", הוסיף אוחנה. "אני קורא לרשויות החוק, לפרקליטות ולבתי המשפט לחזור למקורות: החוק נועד להגן על אנשים כמו אריה שיף מפני העבריינים שממעשיהם התגונן".

כזכור, חוליה של שלושה גנבים ניסתה בסוף חודש נובמבר האחרון לפרוץ לרכבו של שיף ולגנוב אותו. אחד מהפורצים, מוחמד אל-אטרש, שהיה רעול פנים, שבר את חלון הנהג של הרכב באמצעות מפתח צינורות והתיישב בכיסא הנהג. שיף בן ה-70, שישן עם אשתו בקרוואן מאחורי הרכב, שמע את רעשי הפריצה. הוא יצא מהקרוואן עם אקדח אותו החזיק ברישיון, וירה לעברו של הפורץ. לאחר מכן התקשר למוקד החירום של המשטרה, דיווח על האירוע וביקש סיוע משטרתי ורפואי. אל-אטרש פונה לבית חולים, שם נקבע מותו.

בשימוע שנערך לשיף בפרקליטות הוחלט לדחות את כל טענותיו, לרבות טענת ההגנה העצמית. על פי כתב האישום, שהוגש נגדו לפני כחודש וחצי, הנאשם "גרם בקלות דעת למותו של המנוח בכך שירה לעבר הרכב לאזור בו ישב המנוח, כשהוא נוטל סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאה תוך תקווה למנעה".

תגיות:אמיר אוחנהאריה שיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה