חדשות בריאות

מרגי למשטרה: "אתם מיתממים, תשליכו את הקנסות לפח"

ועדת הכלכלה סירבה לאשר את התקנות, שהשביתו את פעילות התחבורה הבין-עירונית לירושלים וממנה בשושן פורים. יו"ר הוועדה יעקב מרגי: "יש תחושה קשה שאיש את רעו חיים בלעו". חבר הכנסת יצחק פינדרוס: "מציע לאזרחים להגיש תביעה נגד שרי הממשלה על התקנות"

מרגי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מרגי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת הכלכלה של הכנסת סירבה היום (שני) לאשר את התקנות של הממשלה, שהשביתו את פעילות התחבורה הבין-עירונית לירושלים וממנה בשושן פורים. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת יעקב מרגי (ש"ס), מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה באכיפת ההגבלות בכניסות לירושלים: "עד שלא יהיו תשובות חד-משמעיות לא נאשר את התקנות. כל הקנסות שנתתם אתמול – תשליכו אותם לפח", הבהיר לנציגי המשטרה שהשתתפו בדיון.

בתחילת הישיבה אמר מרגי: "קטונתי מלחנך, אבל יש תחושה קשה שאיש את רעו חיים בלעו. אף אחד לא מתחשב בשני ואף אחד לא אכפת לו, כאילו אין מגפה שנה שלמה. המשטרה עושה ככל העולה על רוחה. מי נתן לה רשות לפרוס מחסומים ולהעדיף מכונית אחת על פני אחרת?".

"לאן החברה הזו רוצה להגיע? כל אלה ששנה ויותר מסיתים נגד החלטות ריבוניות של ממשלה וכנסת – הצליחו. כל הפרשנים באולפנים – הצלחתם לפרק את החברה הישראלית. בשעות חירום ידענו להתלכד. תסתכלו על עצמכם, כל אמצעי התקשורת – הצלחתם לפרק את החברה הישראלית. לאף אחד לא אכפת לא ממתים, לא מכלכלה, לא מכלום. מי הסמיך את המשטרה, ועל סמך מה פרסה מחסומים על מכוניות פרטיות?".

בתגובה לטענתו של נציג המשטרה כי האכיפה הייתה שיוויונית, אמר מרגי כי לשוטרים הייתה סמכות לטפל באוטובוסים בלבד, בעוד בפועל הם חסמו גם מכוניות פרטיות: "אני מצר על כך שהמשטרה לא מדווחת את האמת, שפעלה שלא בסמכות לעשות אפליה ברורה בין רכב לרכב ולהגביל תנועה של ציבור מסוים – וחבל. אני לא זוכר מחזה כזה שהמשטרה באה לוועדה בכנסת ומיתממת".

בתגובה לדבריו של מרגי, אמר חבר הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה): "צר לי לומר לך, אבל מי שיוצר אנרכיה במדינה זו הממשלה. גילו את שושן פורים במקרה ביום שישי אחר הצהריים. אפילו המשטרה גילתה שיש נפצים בפורים ביום חמישי. המשטרה כנראה צריכה יועץ שילמד אותה מתי יש נפצים בישראל, ואם הם רוצים אני יכול לעדכן אותם מתי זה יהיה בשנה הבאה".

"כנראה שהיועץ המשפטי לממשלה היה עסוק בתיק 4000, והממשלה הייתה עסוקה אין לי מושג באיזה שטות, ושרי הממשלה הרימו ידם בהחלטה פוגעת", תקף פינדרוס. "בסוף זה מחלחל והופך לאנרכיה. לא רק שאסור לנו לאשר את התקנות, הייתי מציע לאזרחים להגיש תביעה נגד שרי הממשלה על התקנות האלה. אני רוצה לומר לאנשי הליכוד – נסחפתם אחרי שהתחננתם לחתימה של גפני. אנחנו לא נהיה למרמס".

תגיות:משטרת ישראלועדת הכלכלהיצחק פינדרוסנגיף הקורונהיעקב מרגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה