חדשות בריאות

נתניהו: שנת הלימודים תוארך עד סוף חודש יולי

ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך גלנט הכריזו על מתווה עקרוני להארכת שנת הלימודים עד סוף חודש יולי. נתניהו: "נשמור בקפדנות על זכויות המורים". גלנט: "כל מורה שיסכים להירתם לתוכנית יקבל שכר נוסף"

נתניהו וגלנט, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו וגלנט, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט הודיעו הערב (ראשון), כי שנת הלימודים תוארף עד סוף חודש יולי. בהצהרה מיוחדת ממשרד החינוך אמר נתניהו, כי כיתות ז'-י' ביישובים הצהובים והירוקים יחזרו ללימודים בימים הקרובים, כחלק מתוכנית היציאה מהקורונה.

"בנוסף, יש צורך להשלים את פערי החינוך שנוצרו במהלך השנה הקשה זו", הצהיר נתניהו. "שר החינוך ואני מביאים מתווה עקרוני להארכת שנת הלימודים גם בחודש יולי. אנחנו חייבים לתת לכל ילד וילדה בישראל את ההזדמנות להשלים את מה שהם החסירו. נשמור בקפדנות על זכויות המורים, נדאג לתשלום מלא עבורם. זה עליי, אני לוקח על זה אחריות יחד עם שר החינוך ושר האוצר. זה מה שנדרש כדי לתת לילדי ישראל את מה שמגיע להם".

שר החינוך יואב גלנט הציג את המתווה להארכת הלימודים: "התפרצות הקורונה שינתה סדרי עולם. הסגרים הממושכים יצרו פערים שאנחנו מצווים לסגור. אין בית בישראל שלא מסתכל בדאגה על הילדים ושואל איך מחזירים להם את הפער של השנה האחרונה".

גלנט ציין, כי בחודש יולי יתקיימו לימודים במתכונת מלאה: "התוכנית תהיה זמינה לילדי הגנים ולתלמידי א'-י"א. בחודש יולי עיקר המאמץ ירוכז בסגירת הפערים במתמטיקה, אנגלית, שפה ומדעים. יהיה דגש מיוחד לצמצום הפערים החברתיים והרגשיים. כל מורה שיסכים להירתם לתוכנית יקבל שכר נוסף בגין חודש יולי. השלטון המקומי וראשי הרשויות יסייעו לנו לתגבר במקומות שבהם ההתייצבות לא תהיה מלאה".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הבהיר כי "שנת הלימודים בחינוך העל יסודי תסתיים ב-20 ביוני. אני קורא ומבקש מכל מורי העל-יסודי להירתם ולעבוד בחודש יולי על מנת לסגור את הפערים על פי שיקול דעתם המקצועי. אנחנו רוצים את טובת התלמידים, ובשביל זה נעשה כל מאמץ. ברור שזו תהיה עבודה התנדבותית בתשלום, ומי שלא ירצה להירתם לא יקבל שום עונש".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שלא השתתפה במסיבת העיתונאים, הבהירה מוקדם יותר כי עמדת ההסתדרות לא השתנתה: "שנת הלימודים תסתיים בחטיבות הביניים ביום ראשון, 20 ביוני. בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים היא תסתיים ביום רביעי, 30 ביוני. הפתרון הנכון ביותר הוא שהמדינה תפעיל את תוכנית בית ספר של הקיץ, כפי שעשתה בהצלחה בשנים קודמות. הסתדרות המורים תמשיך לדאוג ולשמור על זכויות עובדי ההוראה".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, בירך במסיבת העיתונאים על ההחלטה לקיים לימודים גם בחודש יולי: "לצד הבשורה על התוכנית לצמצום פערים, אסור לאיש לשכוח את ילדי כיתות ז' עד י' שנמקים בבית שנה שלמה, ללא כל הצדקה ואשר הפכו לקוביות בזום. כהנהגת הורי ישראל, נמשיך לעשות ככל שיידרש כדי להציב את החינוך במקום הראוי לו – בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל".

 

נתניהו: "המשימה שלי – להביא עוד 36 מיליון חיסונים בשנה הקרובה"

נתניהו התייחס בדבריו גם לסוגיית החיסונים, והצהיר כי ישנה "תוכנית ארוכת טווח" למתן חיסונים נוספים לאוכלוסייה בהמשך: "שני החיסונים שקיבלנו לא יחזיקו מעמד לעד. 12 מיליון החיסונים שהבאנו מחסנים 6 מיליון ישראלים מעל גיל 16, אבל זה לתקופה מוגבלת. צריך יהיה לחדש את הנוגדנים בגוף כל פעם מחדש. שני החיסונים טובים לתקופה מוגבלת, ואף אחד לא יודע מה משכה המדויק. בדרכון הירוק כתבנו חצי שנה – זה יכול להיות גם שנה, זה יכול להיות גם יותר. אבל אנחנו צריכים להיערך לאפשרות הפחות אופטימית. המשימה הראשונה שלי כראש ממשלה היא להביא עוד 36 מיליון חיסונים נגד הקורונה בשנה הקרובה".

"במקביל, אני מתכוון לבנות כאן מפעל חיסונים עצמאי שלנו. אני מדבר כרגע עם המנכ"לים של פייזר ומודרנה גם לגבי אספקת עשרות מיליונים חיסונים, גם לגבי בניית יכולת מחקר ופיתוח במשותף עם פייזר פה בישראל ויכולת ייצוא שמדינות אחרות מתעניינות בה. קנצלר אוסטריה וראש ממשלת דנמרק הביעו עניין להיות שותפים לזה, כך גם נסיך הכתר של בחריין. כולם מבינים שישראל הולכת להיות מעצמת חיסונים עולמית, שתספק גם את הצרכים שלנו וגם תעזור לאחרים".

בהתייחסו לביקורת על התנהלותה של ועדת החריגים, האחראית על מתן אישורי כניסה לישראל בתקופת סגירת השמיים, אמר ראש הממשלה: "זו ועדה מקצועית של כל משרדי הממשלה, שבוחנת 4,000 פניות ביום. נפעל נגד מי שעוברים על החוק ועוקפים את הוועדה. הוועדה פועלת באופן מקצועי. יושבים בה יועצים משפטיים, אין להם מושג אם מבקש הבקשה הוא חרדי או חילוני. אפשר לצלם מטוס שמגיע מניו יורק שהוא מלא חרדים, אבל לא מצלמים את המטוס שמגיע מאירופה שכמעט אין בו חרדים. אני מבקש לא לשסות קבוצה בקבוצה. אני מניח שבהיקפים הללו יש תקלות, אבל חייבים לשמור על הגבולות של המדינה כדי למנוע כניסת מוטציות".

תגיות:מערכת החינוךיואב גלנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה