חדשות בארץ

המשטרה מנעה כניסת רכבים פרטיים לירושלים – אלפים צעדו ברגל

בעקבות החלטת הממשלה להשבית את התחבורה הבין-עירונית לירושלים וממנה, כוחות משטרה פרסו מחסומים בצירים הראשיים, ועל פי דיווחים שונים מנעו גם כניסת רכבים פרטיים. אלפי בני אדם נצפו צועדים בשולי הכבישים בדרך לירושלים

  • ט"ז אדר התשפ"א
מחסום בדרך לירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מחסום בדרך לירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

החלטת הממשלה להשבית את התחבורה הבין-עירונית לירושלים וממנה, כדי למנוע התקהלויות במהלך אירועי פורים, הביאה היום (ראשון) למחזות בלתי שגרתיים בצירים המובילים לבירה. המשטרה הציבה מחסומים בכניסות לירושלים כדי למנוע הגעתן של הסעות מאורגנות, ועל פי דיווחים שונים שוטרים עיכבו גם את כניסתם של רכבים פרטיים בהם נסעו אזרחים חרדים. במחסומים נוצרו עומסים כבדים, ובתיעודים שונים שעלו לרשת נראו אלפים – כולל משפחות על נשיהן וטפן – צועדים ברגל בשולי הצירים בדרכם לירושלים.

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, מתח ביקורת חריפה על ההחלטה לבטל את התחבורה הציבורית לירושלים והגדירה כ"התנהגות חסרת היגיון לחלוטין" של הממשלה: "לא ראיתי שעשו דברים דומים במקומות אחרים בארץ. יש שנהנים לפגוע בציבור החרדי ואחרי כן אפילו לדבר נגדו".

בהתייחסו לתמונות של ההמונים הצועדים ברגל לירושלים, אמר גפני כי "הסלקציה שנעשית בכניסות לירושלים בין חרדים לחילונים תעלה ביוקר למקבלי ההחלטות בממשלה".

חבר הכנסת אריאל בוסו (ש"ס) יצא אף הוא נגד השבתת התחבורה הציבורית. לדבריו, "ההחלטה ההזויה השאירה משפחות רבות עם ילדים קטנים שתכננו מראש את החג מבחינת תנאי התחבורה, ונאלצות כעת להתמודד עם החלטה אטומה ונטולת חמלה של כמה גיבורים במשרד התחבורה שהחליטו לשנות את כללי המשחק תוך כדי המשחק".

"לו רק היו במשרד התחבורה מקשיבים לציבור החרדי, מבינים את הצרכים שלו ומתחשבים בו, או אם בכירי המשרד היו עומדים עכשיו במקומן של אותן משפחות בתחנות האוטובוס עם עגלות תינוקות ומזוודות, ייתכן והרגש היה קופץ אצלם והיו מבינים שתל אביב לא שונה מירושלים לא ברמת המסיבות ולא ברמת התחבורה", הוסיף בוסו. "הנזק הגדול עדיין בעיצומו. אני קורא למקבלי ההחלטות במשרד התחבורה להתעשת על עצמם, לגלות רגישות, לנחות על הקרקע ולאפשר למשפחות רבות לנוע באמצעות הכלי היחיד שברשותן בכדי שכל אחד יוכל לחזור לעיר מגוריו בדיוק כפי שיצא".

במשטרה הגיבו, כי "בשעות האחרונות אנו עדים למאות אזרחים שנעים רגלית על צירים ראשיים וכבישים מהירים בדרכם לירושלים. עיקר התנועה נראית בצירים: 443, ציר בר גיורא ועין חמד. אנו שבים וקוראים לציבור להישמע להנחיות והוראות השוטרים ולהימנע ממעשה זה, הדבר מהווה סכנה ממשית הן לצועדים והן למשתמשי הדרך".

תגיות:פוריםתחבורה ציבוריתמשה גפניירושליםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה