חדשות בארץ

חדשות השבת: התקהלות אלפים ביפו, התחבורה לירושלים מושבתת

דוח מודיעין אמריקני טוען כי יורש העצר הסעודי אישר את חיסולו של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, וספינת משא נפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן. כל מה שחשוב לדעת

אא

סמל-ראשון יונתן גרנות, לוחם הנח"ל שנפצע באורח אנוש כתוצאה מירי מנשקו של חייל אחר בבסיס תבץ בבקעת הירדן, נפטר אתמול (שישי) מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הלווייתו תיערך מחר בשעה 13:00 בבית העלמין בקיבוץ עינת. המשטרה הצבאית החוקרת ממשיכה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. ‏במקביל, מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מינה צוות מומחים, שיחקור את הגורמים שקדמו לאירוע, את הטיפול בו ואת נורמות הבטיחות ביחידה. בנוסף תיבדק ההתנהלות בשגרה בכלל צה"ל בתחום הנשק.

משרד הבריאות עדכן הערב, בצאת השבת, כי אתמול אובחנו 3,690 בני אדם כנשאי קורונה. כ-64 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור החיוביים מתוכן הסתכם ב-5.9%. בבתי החולים מאושפזים 1,236 חולים, 760 מתוכם במצב קשה. 244 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 5,726.

הממשלה אישרה אתמול, במשאל טלפוני, כי התחבורה הציבורית הבין-עירונית לירושלים וממנה תושבת החל מהערב ועד חצות הלילה שבין ראשון לשני, וזאת במטרה למנוע התקהלויות במהלך אירועי שושן פורים בעיר. כמו כן, קו הרכבת לירושלים לא יפעל. בנוסף, תיאסר תנועתן של הסעות פרטיות מאורגנות לבירה וממנה, למעט הסעות עובדים והסעות למוסדות חינוך ומוסדות רווחה שפעילותם מותרת. מחר יותרו היסעים מיוחדים של צה"ל ומשרד הביטחון, לצורך הסעת חיילים לירושלים וממנה. הקנס למפעיל הסעה בניגוד לתקנות יהיה בגובה של 5,000 שקלים. התחבורה הציבורית העירונית בירושלים תמשיך לפעול כבשאר הארץ, במתכונת רגילה ובתפוסה של 75%.

אלפי בני אדם השתתפו במסיבת פורים המונית, שנערכה בשוק הפשפשים ביפו, וזאת בניגוד להנחיות הקורונה האוסרות על התקהלויות. כוחות משטרה הגיעו למקום רק שעות לאחר האירוע, ופעלו לפזר את המתקהלים, שרובם הסתובבו בסמטאות השוק הצפופות ללא מסכות וללא שמירה על ריחוק חברתי. גם אתמול נערכו עשרות מסיבות במקומות שונים ברחבי הארץ, בעיקר בשעות היום.

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ הודיע כי יגיע ביום חמישי לישראל יחד עם ראש ממשלת דנמרק, מדה פרדריקסן. במהלך הביקור ידונו השניים במחקר וייצור של חיסונים ותרופות.

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הודיעה כי יוטל סגר על אוקלנד, העיר הגדולה במדינה, וזאת בעקבות אבחונו של אדם אחד כנשא קורונה. הסגר יחל מחר, ויימשך שבעה ימים. במסגרתו יורשו תושבי העיר לצאת מבתיהם רק לצורך קניות חיוניות או עבודה במקומות חיוניים.

עימותים פרצו אתמול במהלך הפגנה שהתקיימה בעיר אום אל-פחם, במחאה על האלימות והפשיעה בחברה הערבית. במהלך ההפגנה ניסו מפגינים לחסום את הכניסה לעיר ואת ציר 65, ויידו אבנים לעבר השוטרים. חבר הכנסת יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) וראש עיריית אום אל-פחם סמיר מחאמיד נפצעו במהלך פיזור ההפגנה על ידי המשטרה. שמונה שוטרים נפצעו באורח קל. בלשי המשטרה, לוחמי היס"מ ומג"ב שהיו בזירה עצרו ארבעה חשודים במעורבות בהפרות הסדר.

בארצות הברית פורסם אתמול דוח של המודיעין האמריקני, לפיו יורש העצר של סעודיה, הנסיך מוחמד בן סלמאן, אישר את חיסולו של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בשנת 2018. לאחר פרסום הדוח, הודיע משרד האוצר האמריקני על הטלת סנקציות על עשרות אזרחים סעודים החשודים במעורבות ברצח, אולם לא על הנסיך עצמו.

על פי הדוח, חאשוקג'י – שהתפרסם כמבקר חריף של המשטר הסעודי – נתפס על ידי בן סלמאן כאיום לממלכה, והמבצע נגדו נועד ללכוד אותו או לחסלו. במשרד החוץ הסעודי דחו על הסף את הטענות למעורבותו של הנסיך ברצח, ואמרו כי מסקנות הדוח שגויות. בחריין, איחוד האמירויות וכווית פרסמו הודעות תמיכה בבית המלוכה הסעודי.

הדוח פורסם מספר שעות לאחר שנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שוחח עם מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז. בריאיון טלוויזיוני אמר ביידן, כי הבהיר למלך שבכוונת הממשל האמריקני להודיע על "שינויים משמעותיים" ביחסים בין שתי המדינות: "הבהרתי לו שהחוקים השתנו. אמרתי לו שאנחנו מתכוונים לראות בסעודים אחראים להפרת זכויות אדם".

ספינת משא בריטית נפגעה אתמול מפיצוץ בעת ששטה במפרץ עומאן. הספינה שייכת לחברה הנמצאת בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר. לא היו נפגעים באירוע, והספינה עשתה את דרכה לנמל דובאי לצורך תיקון הנזקים שנגרמו. לא ברור עדיין מה גרם לפיצוץ, אולם בישראל מעריכים כי הספינה הותקפה על ידי כוחות איראניים.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, תחול ירידה בטמפרטורות. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, וייתכנו טפטופים.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד מעונן. בצפון הארץ ובמרכזה צפויים גשמים מקומיים. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר. בצפון הארץ ובמישור החוף צפויים עדיין גשמים מקומיים, ברובם קלים. ביום רביעי מזג האוויר יהיה דומה.

תגיות:ג'מאל חאשוקג'ינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה