חדשות בריאות

משרד הבריאות: 38 ילדים חולי קורונה מאושפזים – ארבעה במצב קריטי

על פי נתוני משרד הבריאות, 48 נשים הרות או יולדות שנדבקו בקורונה מאושפזות בבתי החולים, שש מתוכן במצב קריטי. מקדם ההדבקה עלה ל-0.93. במרכז המידע והידע למערכה בקורונה מזהירים אם תימשך מגמת העלייה במקדם ההדבקה, בתוך כשבוע תיתכן עלייה חוזרת בתחלואה

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (חמישי), כי בבתי החולים מאושפזות 48 נשים הרות או יולדות שחלו בקורונה. שש מהחולות נמצאות במצב קריטי, שתיים מהן מחוברות למכשיר אקמו, ומצבן של שש נוספות מוגדר קשה. 38 ילדים חולי קורונה עד גיל 18 מאושפזים בבתי החולים, ארבעה מהם במצב קריטי ואחד במצב קשה.

במשרד מסרו, בנוסף, כי עד כה אותרו בישראל שבעה מקרי הידבקות בווריאנט הקורונה מקליפורניה, אחד מהם התגלה לראשונה בבדיקה אקראית במסגרת הקהילה. הווריאנט הדרום-אפריקני של הנגיף ממשיך להתפשט בארץ, ומספר הנדבקים שאובחנו בו עלה ל-444.

מקדם ההדבקה (R) ממשיך לזנק, ועומד כעת על 0.93, לאחר שבתחילת השבוע הוא ירד ל-0.79. אתמול אובחנו 4,298 בני אדם כנשאי קורונה. 1,202 חולים מאושפזים בבתי חולים, מתוכם 770 במצב קשה. 249 חולים מחוברים למכונות הנשמה. אתמול נפטרו 20 חולים נוספים, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-5,673.

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, הזהיר בדוח היומי שלו כי אם תימשך מגמת העלייה במקדם ההדבקה, בתוך כשבוע תיתכן כבר עלייה חוזרת בתחלואה, בשל הסרת המגבלות והתפוצה הנרחבת של הווריאנט הבריטי שהפך לדומיננטי בישראל: "זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים, ונראה כי הוא גם קטלני יותר בעוד 70%-30% ביחס לזן הנגיף המקורי. לכן, יותר מאי פעם, נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות, בפרט על רקע ימים אלה של חג הפורים".

ביממה האחרונה נרשמה האטה בקצב ההתחסנות נגד הנגיף. כ-123 אלף איש חוסנו, מתוכם כ-60 אלף קיבלו את מנת החיסון הראשונה. כ-4.6 מיליון איש קיבלו עד כה את החיסון הראשון, כ-3.21 מיליון מתוכם חוסנו כבר בשתי מנות.

בתוך כך, צעיר בן 26 משכונת ראס אל-עמוד במזרח ירושלים התמוטט הבוקר בביתו. הוא פונה לבית החולים הדסה בהר הצופים, שם לאחר מאמצי החייאה ממושכים נקבע מותו. בבית החולים התברר כי בני משפחתו של הצעיר נמצאים בבידוד, ובבדיקה מיידית שנערכה הוא נמצא חיובי לקורונה. מהדסה נמסר, כי לפי עדות של קרוב משפחה מדובר בבחור ללא מחלות רקע, וכי ככל הנראה הוא לא חוסן.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה