פעילות הידברות

"כל הפושט יד נותנים לו": הידברות מסייעת למאות משפחות במצוקה

הידברות בפרויקט ייחודי: מתנות לאביונים לאלפי משפחות של בעלי תשובה ומתחזקים

  • י"ג אדר התשפ"א
אא

עיניהם של עניים נשואות למקרא מגילה: אחרי חודשים של היערכות נרחבת בכל המחלקות, פרויקט "מתנות לאביונים" של ארגון הידברות מגיע בס"ד לקו הגמר, לקראת החלוקה הגדולה שתבוצע ביום הפורים ותביא אורה ושמחה לבתיהם של אלפי משפחות נזקקות של חוזרים בתשובה ומתחזקים. מדובר בשיאו של מאמץ ארגוני רחב היקף, בהובלת חברי ועדת הרבנים של הידברות ובפיקוחם הצמוד, במטרה לקיים את מצוות מתנות לאביונים כהלכתו ולהביא סיוע ועזרה לאלפי משפחות הזקוקות לסיוע מינימאלי לצרכי הבית הבסיסיים, כאשר היקף התמיכות שיועברו השנה ביום הפורים לנזקקים מתקרב לחמישה מיליון ₪!

מזכיר ועדת התמיכות של הידברות מציין כי המשפחות הנתמכות על ידי הידברות אינן מקבלות ברוב המקרים כל סיוע קהילתי או משפחתי אחר, כאשר חלקן אף סובלות מריחוק משפחתי וקהילתי בעקבות ההחלטה לעזוב את חייהם הקודמים ולחזור בתשובה שלימה. "צריך לזכור כי מדובר במקרים רבים במשפחות המתגוררות ביישובים ואפילו קיבוצים הרחוקים מחיי תורה ומצוות, ואין להן מענה למצוקה הגדולה, שרק הלכה והחריפה בשנת הקורונה שעברה עלינו", מציין מזכיר וועדת התמיכות של הידברות ומוסיף, "זכינו לסייע ליהודים יקרים אלו לגלות את האמת הנצחית ולהתקרב לעולמה של תורה, ומחובתנו להמשיך לעמוד לימינם גם בצרכים הגשמיים, כולל לתמיכה כלכלית הנצרכת במיוחד בתקופה זו".

ארגון הידברות המגיע לכל בית יהודי בעולם, הפך כבר מזמן לכתובת עבור אלו הזקוקים לעצה, להכוונה, לסיוע ולחיזוק. יהודים מכל החוגים רואים בארגון את ביתם הרוחני, וסומכים על רבני הארגון והפעילים המסורים, ולכן הם מפנים אליהם את מצוקותיהם. כך נחשפו בהנהלת הידברות לאותם אלפי מקרים מזעזעים שהקורונה רק החמירה את מצבם. אותם מקרים המסתתרים בשקט מאחורי הכאב. הדמעות. החרדה מחרפת הרעב המאיימת עליהם ועל ילדיהם. 

זרם הפניות לא עוצר לרגע. וכך, לצד הפעילות העיקרית של הפצת יהדות ושיעורי תורה לרבבות ומאות אלפי יהודים, מנסה הארגון לסייע למי שיש באפשרותו, כמצוות התורה "והחזקת בו". מערך התמיכות של הידברות מרכז אלפי פניות לתמיכה ולקבלת סיוע, כולל מאגר הנתמכים הקבוע של הידברות ומאגרים נוספים של נזקקים מתחזקים ומתקרבים. הבקשות לקבלת תמיכה וסיוע מגיעות למחלקת החסד בהידברות כטופס מסודר עם פירוט מלא של המצב הכלכלי של המשפחה והמלצת רב. הטופס מועבר לבדיקת צוות מקצועי המוודא שהפרטים מדויקים, ולאחר מכן הרשימות עובדות לוועדת התמיכות של הידברות.

בישיבה מיוחדת של הוועדה מקבלות ההחלטות על גודל וסוג התמיכה שיקבל כל אחד ואחת מהם. חברי הועדה בראשותו של הרב זמיר כהן שליט"א בודקים כל פניה לעזרה, חוקרים כל מקרה לגופו, דנים בכובד ראש כראוי לדיני נפשות, מתייעצים ומקבלים החלטות בישיבה מיוחדת, במהלכה נקבע אופן והיקף הסיוע לאותה בקשה.

בוועדה חברים גם הרב ישעיה וינד, מנהלה הרוחני של הידברות, הרב ירון אשכנזי, מנהל "קו ההלכה" וחבר הוועדה הרוחנית של הידברות. לצידם יושבים גם  אנשי מקצוע בתחום הכספים בהם ערן מהסרי, רו"ח ומרצה לכלכלה ומנהל הכספים של הידברות, עו"ד ממשרד עו"ד יגאל דנינו, רו"ח ר' יואל טולידנו, שותף מנהל ב-BDO ועוד. במקביל, גם כספי התרומות המגיעים מהציבור הנותן ותורם בלב רחב, מגיעים לשולחנה של הועדה הבודקת בדקדוק ובכובד ראש מה לעשות עם כל תרומה וכיצד לנתב אותה למטרה הראויה ביותר, כדי לממש את רצונו וכוונותיו של התורם.

לאחר שהועדה מוודאת שהצדקה תגיע לידיים הנכונות, מגיע תפקידו של המערך המקצועי של הידברות להעביר את התרומה ליעדה בו ביום! עד לשעה 11 בבוקר יום הפורים תגיע התמיכה לידיו של הנזקק, אם בסכום כסף מזומן ואם באמצעות שוברי רכישה לשימוש מידי. פעילי הידברות המסורים מופקדים על המבצע המורכב, והם אחראים שלא להשאיר אף אחד מהנתמכים בלי הצדקה שנתרמו עבורו. במקביל, מאגר הנתמכים הקבוע והרחב של הידברות מחזיקים ברשותם מעין "כרטיס אשראי נטען" מיוחד, והוא ייטען בשעה 11 בבוקר ביום פורים בסכום כפי שיוחלט על ידי הועדה, כך שהם יוכלו להשתמש בכסף באופן מידי, בו ביום.

בימים אלו יהודים נתבעים ונותנים למצווה הגדולה של החזקת בנים אובדים שבמסירות נפש נטשו מאחורי גוום בארות נשברים ובחרו להצטרף ללגיונו של מלך ולהתקרב לאבינו שבשמיים, חרף כל הקשיים והמהמורות שניצבו בדרכם. מדובר במצווה יקרה ונדירה של מתנות לאביונים, יחד עם עידוד וחיזוק ליהודים מתקרבים המצפים ללב פתוח וכתף תומכת של אחים יקרים לדעה ולתורה, ביום הפורים המסוגל לברכות וישועות, אמן.

במיוחד השנה, את ה'מתנות לאביונים' שלך אתה תתן השנה בהידור רב. בעיצומו של יום הפורים, יעביר ארגון 'הידברות' סכומי כסף נכבדים למשפחות מעוטי יכולת ולמאות מקרים קשים הזקוקים לעזרה. ברגע שתתרום, אתה תדע שעוד משפחה חוגגת את יום הפורים ברוגע ובאושר.

מתנות לאביונים נותנים להידברות – ככה מקיימים את מצוות היום!

התורמים "מתנות לאביונים" להידברות יוזכרו אצל מרן הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי והרב זמיר כהן שליט"א שיעתירו עליכם לרפואה שלימה, לפרנסה טובה, לנחת מהילדים, לזיווגים הגונים, לזרע של קיימא ולכל הברכות והישועות. 

חייגו עכשיו למחלקת החסד בהידברות: 073-2221212

לפרטים ולתרומה און-ליין באופן מאובטח, היכנסו לכאן.

תרמת? אשריך! עכשיו אתה יכול להיות רגוע ששמחת יהודים לחג! חג פורים שמח!

תגיות:מתנות לאביוניםפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה