חדשות בארץ

הנגבי: "ישראל בדרך לעימות דיפלומטי עם כמעט כל מעצמות העולם"

ברקע רצונו של ממשל ביידן לחזור להסכם הגרעין עם איראן, אמר שר ההתיישבות צחי הנגבי כי "זה הולך לעימות דיפלומטי בינינו לבין למעשה כמעט כל מעצמות העולם". הוא הבהיר כי ישראל תיאבק על עמדתה, אולם "אנחנו יודעים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו"

הנגבי (צילום: Hillel Maeir/Flash90)הנגבי (צילום: Hillel Maeir/Flash90)
אא

ברקע רצונה של ארצות הברית לחזור להסכם הגרעין עם איראן, אמר הבוקר (חמישי) שר ההתיישבות צחי הנגבי כי ישראל ניצבת בפני עימות מתקרב עם "כמעט כל מעצמות העולם".

בריאיון לרדיו 103FM אמר הנגבי: "זה הולך לעימות דיפלומטי בינינו לבין למעשה כמעט כל מעצמות העולם, שחוזרות להאמין באופן נאיבי ובאופן שגוי בתהליך ההתפייסות עם איראן, דבר שנחל תבוסה צורבת בשנים האחרונות מאז ההסכם של 2015".

"הממשל הנוכחי מתבסס על אותה השקפת עולם, שהיא שגויה בעינינו", הוסיף הנגבי. "אנחנו ניאבק על העמדה שלנו, אבל אנחנו יודעים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו במידה ונישאר לבדנו אל מול האיום הגרעיני האיראני".

הנגבי הבהיר, כי ישראל אינה מתנגדת לדיאלוג בין ארצות הברית ואיראן: "להיפך, אין דרך להגיע להסכמות שמסכלות את תוכנית הגרעין האיראנית אלא באמצעות הסכם חדש. לא זו הבעיה. השאלה היא מה המדיניות שבסופו של דבר ההסכם יעצב. אם המדיניות זהה למה שאובמה בשעתו הוביל – זה דבר שהוא טעות קשה, שכנגדה אנחנו נאבקים".

לדברי הנגבי, "קשה להאמין שאם מסירים את הסנקציות, לאיראנים יהיה אינטרס להתפשר. לכן אנחנו בעיקר מנסים כרגע לשכנע: אל תסירו את הסנקציות, זה המנוף החזק ביותר שלכם. תנסו לעשות בו שימוש מושכל ועוצמתי, כי בלעדיו אתם חוזרים למעשה לאותה פינה שנתקלתם בה ונכנעתם בה ב-2015".

ראש הממשלה בנימין נתניהושיגר שלשום מסר לאיראן על רקע הכוונה של ממשל ביידן לחזור לשיחות עמה בנושא הגרעין האיראני: "ערב חג הפורים אני אומר למבקשי נפשנו, איראן וגרורותיה במזרח התיכון – לפני 2,500 שנה ניסה צורר פרסי אחר להשמיד את העם היהודי, וכשם שהוא נכשל אז – תיכשלו אתם היום".

"לא נאפשר למשטר הקיצוני והתוקפני שלכם להשיג נשק גרעיני", הצהיר ראש הממשלה. "לא עשינו את מסע הדורות של אלפי שנים חזרה לארץ ישראל כדי לאפשר למשטר ההזוי של האייתוללות לסיים את סיפור התקומה של העם היהודי".

"איננו תולים את יהבנו בשום הסכם עם משטר קיצוני כמו שלכם. כבר ראינו את טיבם של הסכמים עם משטרים קיצוניים כמו שלכם, במאה החולפת וגם במאה הזאת, עם ממשלת צפון קוריאה. עם הסכם ובלי הסכם – אנחנו נעשה הכל כדי שלא תתחמשו בנשק גרעיני".

תגיות:ארצות הבריתצחי הנגביהגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה