חדשות בריאות

אמש: מסיבות המוניות בתל אביב; אדלשטיין: "אובדן חיי אדם על מצפונכם"

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף בחריפות את מאות האנשים, שהשתתפו אמש במסיבות רחוב המוניות בתל אביב: "זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם". ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש: "תמונות מקוממות"

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מאות אנשים תועדו אמש (רביעי) משתתפים במסיבות רחוב המוניות בתל אביב, בניגוד להנחיות הקורונה, כשהם ללא מסכות וללא שמירה על כללי הריחוק החברתי. שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח הבוקר ביקורת נוקבת על המשתתפים: "על החוגגים במסיבות ההדבקה לדעת – זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם".

"אתם רואים את המצב", הוסיף אדלשטיין. "אתם רואים איך גם צעירים נופלים לתחלואה קשה, איך המוות מגיע לכל גיל. תתעשתו, עוד לא מאוחר מדי".

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, גינה בחריפות את עריכת המסיבות: "אנחנו מתריעים מדי יום מעל לכל במה אפשרית על חשיבות ההקפדה על ההנחיות ועל שמירה על בריאות כולנו, בכדי לנצח את מגפת הקורונה המסוכנת, ובסוף אנחנו נתקלים בתמונות המקוממות של חגיגות והתקהלויות המוניות חסרות אחריות. האחריות היא גם בידי הציבור, ומצער מאוד שכך בוחרים להתנהג בימים אלו, כשנתוני התחלואה עדיין גבוהים".

מהמשטרה נמסר, כי שוטרי תחנת לב תל אביב הגיעו לאחד ממוקדי המסיבות, פיזרו את המתקהלים ורשמו קנסות לבתי עסק ולאנשים שסירבו לעזוב את המקום: "בכוונת המשטרה להמשיך ולבחון הבוקר את הנסיבות, ולזמן בהמשך ככל שיידרש את בעלי העסקים לחקירה ושימוע". במהלך הלילה, כוחות משטרה איתרו ופיזרו גם מסיבת טבע שהתקיימה ביער לכיש בניגוד לתקנות, בה השתתפו עשרות צעירים. השוטרים עיכבו במקום 18 צעירים, ורשמו להם קנסות בגין הפרת ההנחיות. מארגני המסיבה עוכבו לחקירה.

הערב ייכנס לתוקף העוצר הלילי עליו החליטה הממשלה, שנועד למנוע את ההתקהלויות במהלך חג הפורים. העוצר יחול בין השעה 20:30 לשעה 5:00 לפנות בוקר, ויימשך באותה מתכונת גם בימים שישי ושבת. בשעות העוצר תיאסר היציאה מהבתים למרחק העולה על 1,000 מטרים, ויחול איסור לשהות בבית של אדם זר. התחבורה הציבורית תצומצם במהלך ימי החג. בהחלטת הממשלה הודגש, כי "לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות עדלאידע, כינוסים, מופעים וכיוצ"ב".

שוטרי אגף התנועה במשטרת ישראל יתמקמו במהלך העוצר ב-24 מחסומים ברחבי הארץ, שייפרסו בכבישים הבינעירוניים המובילים לערים. במקביל, מאות ניידות ושוטרים יערכו סריקות בכלל הצירים ברחבי המדינה, ויבצעו חסימות מדלגות לאיתור הפרות של ההנחיות. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, אמר אתמול כי הנחה את אגף החקירות לפתוח, במקביל לקנסות, בהליכים פליליים נגד מי שמארגנים התקהלויות לא חוקיות: "אנחנו פונים לציבור בבקשה לגלות אחריות ציבורית. כולנו נמצאים באותה סיטואציה, ואנחנו מצפים מהציבור להישמע להנחיות שמצילות חיי אדם".

תגיות:פוריםתל אביביולי אדלשטייןנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה