חדשות בריאות

נתניהו: "לעבור את פורים בשלום כדי שנוכל לחגוג את הפסח"

בתדרוך מיוחד לקראת פורים, הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו תוכנית של חמישה שלבים ליציאה בטוחה ממגפת הקורונה, כשהכוונה להגיע בחודש אפריל לפתיחה מלאה של המשק בכפוף לרמת התחלואה. שר הבריאות יולי אדלשטיין קרא לציבור להימנע מהתקהלויות: "אסור שפורים השנה יזכיר את הפורים לפני שנה"

נתניהו ואדלשטיין, הערב (צילום מסך, לע"מ)נתניהו ואדלשטיין, הערב (צילום מסך, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה מיוחדת לקראת חג הפורים, בהשתתפות שרי הבריאות וביטחון הפנים, מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים. נתניהו הדגיש את חשיבות השמירה על ההנחיות בחג, והציג תוכנית של חמישה שלבים ל"יציאה בטוחה", כהגדרתו, ממגפת הקורונה.

"בפורים שעבר הייתה התפרצות מסוכנת שהדביקה המונים, ונאלצנו לסגור את המדינה. אסור שזה יחזור על עצמו", אמר נתניהו בראשית דבריו. "בפורים הזה ונהפוך הוא, כולנו מצווים לקיים את הכללים. זה חשוב שבעתיים כי אנחנו ממש על סף יציאה מהמגפה".

נתניהו סקר את התקדמות מבצע החיסונים: "אנחנו רוצים להגיע ל-6 מיליון ו-200 אלף מחוסנים מעל גיל 16 – אנחנו עדיין במרחק של מיליון ו-200 אלף משם. אנחנו מתחרים בתחלואה, עדיין עם כמה אלפי חולים מאומתים ליום. יש פער בין מספר האנשים שכבר התחסנו לאלו שלא התחסנו – אנחנו חייבים לסגור את הפער הזה כדי לפתוח בחזרה את המדינה בחזרה".

על פי תוכנית היציאה הבטוחה שהציג נתניהו, השלב הראשון נמצא כבר בעיצומו – שלב דרכון ירוק א'. השלב השני צפוי לצאת לדרך בשבוע השני של חודש מרץ, ויכלול את המשך הפתיחה המודרגת של מערכת החינוך. במקביל יחל באותה עת הצעד השלישי – שלב ב' של הדרכון הירוק. השלב הרביעי יתבצע בסוף חודש מרץ – כשהכוונה היא לסיים אז את חיסון האוכלוסייה מעל גיל 16. בשלב החמישי, הכוונה להגיע לפתיחה מלאה של המשק בחודש אפריל: "זה כמובן תלוי ברמת התחלואה", הדגיש נתניהו, "אבל אם כולנו נעשה מה שצריך – אנחנו עוברים את זה".

"בעזרת השם ובעזרתכם, אנחנו נעבור את פורים בשלום כדי שנוכל לחגוג יחד את הפסח", סיכם ראש הממשלה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "הילדים עדיין לא מחוסנים, כי אין עדיין אישור לחסן אותם. בואו נשמור עליהם. בואו נימנע מכל התהלוכות, העדלאידות והמסיבות שלצערי הרב אנחנו קוראים עליהן, ולא רק דברים מחתרתיים אלא גם דברים שמאורגנים לפעמים על ידי הרשויות וגופים אחרים שרוצים לשמח את הילדים. התוצאה יכולה להיות ממש הפוכה. פורים לפנינו, ואסור שהשנה הוא יזכיר ולו במשהו את הפורים לפני שנה. אפשר לחגוג את החג ולצאת ידי חובת כל המצוות, אבל להימנע מהתקהלויות ולשמור על עצמנו, על המדינה ועל הבריאות".

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, אמר כי "המשטרה איננה מעוניינת בעימות עם האזרחים. השוטרים התגייסו כולם כדי להיאבק בפשיעה ובטרור ולא בהתפשטות של נגיף, אבל בסוף השבוע הזה המשטרה תהיה פרוסה במלוא הכוח בכל רחבי הארץ, בערים ומחוץ לערים, כדי לאכוף את החוק ולטפל במי שיסכן את בריאות הציבור ויפר את ההנחיות. לצערי, אין לי ספק שיהיו הפרות, אבל גם אם השוטרים לא יגיעו לכל ההפרות – הם יגיעו לחלקן. אני קורא לציבור להקפיד על ההנחיות – לא בגלל המשטרה ולא בגלל החוק, אלא בגלל שאנחנו רוצים שכל מי שנמצא איתנו בפורים הזה יהיה איתנו גם בפורים הבא".

הממשלה החליטה אמש להטיל עוצר לילי במהלך פורים – בין השעות 20:30 בערב ו-5:00 לפנות בוקר בימים חמישי, שישי ושבת. בשעות אלו תיאסר היציאה מהבתים למרחק העולה על 1,000 מטרים, ויחול איסור לשהות בבית של אדם זר. התחבורה הציבורית תצומצם במהלך ימי החג. בהחלטת הממשלה הודגש, כי "לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות עדלאידע, כינוסים, מופעים וכיוצ"ב".

בשעות העוצר יתמקמו שוטרי אגף התנועה במשטרת ישראל ב-24 מחסומים ברחבי הארץ, שייפרסו בכבישים הבינעירוניים המובילים לערים. במקביל, מאות ניידות ושוטרים יערכו סריקות בכלל הצירים ברחבי המדינה, ויבצעו חסימות מדלגות לאיתור הפרות של ההנחיות. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, אמר כי הנחה את אגף החקירות לפתוח, במקביל לקנסות, בהליכים פליליים נגד מי שמארגנים התקהלויות לא חוקיות: "אנחנו פונים לציבור בבקשה לגלות אחריות ציבורית. כולנו נמצאים באותה סיטואציה, ואנחנו מצפים מהציבור להישמע להנחיות שמצילות חיי אדם".

פריסת המחסומים בשעות העוצר הלילי (משטרת ישראל)פריסת המחסומים בשעות העוצר הלילי (משטרת ישראל)

תגיות:פוריםנגיף הקורונהעוצר לילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה